י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

איקאה בונה דיור מוזל לעובדים שלה באיסלנד

רשת הרהיטים השוודית יזמה את פרויקט המגורים בעקבות הזינוק בדמי השכירות ברייקיאוויק

  • כ"ג ניסן התשע"ז
איקאה בונה דיור מוזל לעובדים שלה באיסלנד



רשת הרהיטים השוודית איקאה בונה פרויקט מגורים בבירת איסלנד, רייקיאוויק, כדי להבטיח לעובדיה דיור מוזל בעיר שתושביה סובלים מזינוק במחירי הדיור בשנים האחרונות.

הפרויקט, הכולל 36 דירות, יעמוד לרשות עובדי הרשת החל מהקיץ הבא. הדירות הקטנות ביותר יושכרו במחיר של כ-100 אלף קרונה (889 דולרים) לחודש - מחיר זול משמעותית מדמי שכירות חודשיים ממוצעים של 175 אלף קרונה (1,555 דולרים) עבור דירה עם חדר שינה אחד במרכז רייקיאוויק.

"זה הרבה פחות ממה שאנשים משלמים עבור כל מיני חורבות ברחבי העיר", אמר מנכ"ל איקאה איסלנד, תורין איוורסון, לעיתון האיסלנדי "מורגנבלדיד". לדבריו, החברה מתכוונת להבטיח דיור לעובדיה במחירים סבירים, בתקופה שבה זינוק במחירי הדיור ברייקיאוויק מאלץ את תושבים רבים לחפש דיור זול יותר מחוץ לעיר. פתרון בעיות הדיור של עובדי הרשת יסייע להפוך את הצוות למאושר ויצרני יותר, הוסיף איוורסון.

מחירי הדיור ברייקיאוויק זינקו ב-14% בשנת 2016 על רקע התיירות הגואה למדינת האי בצפון האוקיינוס האטלנטי. יוקר המחיה בבירת איסלנד קפץ ב-30% עד 50% בחמש השנים האחרונות.

הדירות בפרויקט של איקאה גם יהיו מרוהטות, ברהיטים של הרשת יש להניח, ויושכרו לא רק לעובדי איקאה, אלא גם לסטודנטים ולעובדים של סניף רשת קוסטקו המוקם בימים אלו באזור. עם זאת, תינתן עדיפות לעובדי איקאה.
איקאה דיור מוזל איסלנד פרויקט מגורים דמי שכירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד