ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

חשש לחיי הנעדר; "התחתן לפני 9 חודשים"

עשרות מתנדבים עורכים חיפושים נרחבים אחרי האברך שנעלם במדבר יהודה וככל שנוקפות השעות גובר החשש לחייו • חברו של הנעדר ל"בחדרי חרדים": "הוא התחתן לפני תשעה חודשים"

חשש לחיי הנעדר; "התחתן לפני 9 חודשים"
יחלצ מגילות

עשרות מתנדבי יחידת החילוץ מגילות ממשכים בשעות אלו (רביעי) בסריקות נרחבות במדבר יהודה אחר אברך חרדי מירושלים שנעדר במהלך טיול עם חבריו. ככל שנוקפות השעות גובר החשש לחייו. מתנדבי היחידה ימשיכו בסריקות בכל שעות הלילה על מנת לאתרו.

בסמוך לשעה 16:00 אחר הצהרים התקבל דיווח במשטרה מבחור כבן 20 שטייל עם עוד כמה חברים מהבוקר בנחל אוג. הוא דיווח שעזב את הקבוצה מוקדם יותר באיזור גשר נבי מוסא לכיוון נחל אוג, לאחר שנגמר להם המים, על מנת להזעיק עזרה.


הסריקות אחר הנעדר בנחל אוג. צילום: יחידת החילוץ מגילות - משטרת מחוז ש"י

"בשלב זה הוקפצו צוותי יחידת החילוץ מגילות שנעו למקום בשני קבוצות וחברו מאוד מהר לבחור שדיווח ובהמשך איתרו גם את שלושת חבריו שנראו מרחוק" סיפר נועם אלדן, מפקד יחידת החילוץ מגילות, והעניקו להם טיפול ראשוי ראשוני.

"הם נפרדו כשעה קודם לכן מהנעדר, שמסביבות השעה 16:00 לא היה קשר איתו" סיפר נועם אלדן. "בשלב זה הקצפנו צוותים נוספים, העלינו שתי רחפנים לאוויר ובשעה 18:30 הוקפץ גם מסוק של המשטרה שסרקו עד רדת החשיכה".

לאחר שהחשיך, נערכו ביחידות החילוץ באמצעות כ-40 מתנדבים לסריקות במהלך הלילה וחלוקת גזרות. בהמשך יגיעו עוד יחידות ואמצעים נוספים על מנת לסייע בחיפושים.

שמעון, חברו של הנעדר, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בחמישה צעירים, בהם שלושה בחורים בני 19-20 תלמידי ישיבה חסידית מוכרת בירושלים, ועוד שני אברכים. "הם הציעו גם לי להצטרף, אבל סירבתי בגלל החשש ממזג האוויר החם".

לדבריו, "שוחחתי מקודם עם אחד מהם והוא סיפר שלי שהאברך בן ה-22 שנעדר, הלך בנפרד מהקבוצה. הם חשבו תחילה שהיה צריך להתפנות, אך ככל שנקף הזמן הם דאגו לשלומו והחלו לחפש אחריו במשך כשעה. משלא הצליחו לאתר אותו וגם המים שהיו ברשותם אזלו, אחד מהם יצא החוצה והזעיק עזרה.

"הנעדר התחתן לפני כתשעה חודשים ובוגר אותה ישיבה" הוסיף חברו שמעון, וביקש כי יתפללו עבור הנעדר - ישראל בן מרים איטה מלכה.

בחסידות סלאנים, אליה משתייך האברך, נרשמת דאגה גדולה ובכל ריכוזי החסידות, כמו גם ברחבת הכותל המערבי, נערכים תפילות בשעה זו לשלומו.

צילום: יחל"צ מגילות
















מדבר יהודה נעדר אברך בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד