י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ורוח סער וסופה: ניו יורק טובעת בשלג כבד • תיעוד

ארה"ב מתכסה בלבן: טיסות בוטלו, כבישים נסגרו, אין לימודים • "ליקווד סגורה ומסוגרת, זקני בורו פארק לא זוכרים כזה חורף", מספרים הגולשים • תיעוד בווידאו ותמונות

ילדים מנצלים את הלבן שירד כמו מן
ילדים מנצלים את הלבן שירד כמו מן

סופת שלגים עזה פוקדת מאז אמש את החוף המזרחי בארה"ב - מפילדלפיה ועד לבוסטון, מה שגורם לביטולי טיסות ומקשה על אמריקנים בנסיעותיהם לרגל החג האזרחי.

במקומות רבים נמדד מעל מטר של שלג, כך גם בשכונות החרדיות של ניו יורק, בורו פארק, פלטבוש, קראון הייטס, ויליאמסבורג ועוד.

ארגוני "הצלה", "שומרים" ו"חברים" גייסו את כל המתנדבים. ראשי הארגונים קראו לציבור לבקר בבתי אנשים המתגוררים בביסמנט (-מרתפים), זקנים וגלמודים, וכן ליידע את ארגוני ההצלה על חולים הזקוקים לעזרה.

לייבי יוסקוביץ, מתנדב בארגון ה'שומרים' בשכונת בורו פארק, אומר ל"בחדרי חרדים": "יצאנו בקריאה לציבור לשים לב לכל אותה אוכלוסיה המתגוררת בקומה הראשונה או בקומת המרתף. לרוב מדובר באורחים מישראל שמשכירים דירות בייסמנט, בערירים, חולים או זקנים. האנשים נותרים לכודים בתוך הבתים, כי אינם מסוגלים לצאת לדלת הכניסה ולפנות את השלג שנערם בכניסה לבית.

"המצב חמור שבעתיים כשמדובר בדירות מחסן, שם חוסם השלג את הכניסה לבית. אנשים נתקעים לא אחת ללא חשמל, ללא טלפון להזעיק עזרה, כמובן ללא אוכל או אמצעי חימום. זה בדיוק מה שאנחנו עושים ביום כזה: הנהגים שלנו עסוקים בהסעת חולים לבתי חולים, יולדות וכו', בעיקר בחילוץ אנשים מדירות קרקע", אומר יוסקוביץ וממהר לקריאה שמגיעה אליו במכשיר הקשר.

במקומות רבים הוזעקו עשרות פעמים אנשי ה'הצלה' לסייע לנפגעים, במקרה אחד אף נתקע האמבולנס של ה'הצלה', בשכונת פלטבוש, בשלג הכבד.

"בורו פארק קפואה לחלוטין", מספר גולש, תושב המקום, "אולמות שמחה נותרו ריקים למחצה עד שיהודי חסיד באבוב, בעל יוזמה, גייס בחורים לשמח בחתונות. הצעידה ברחוב היא בגדר סכנה ממש. גם זקני המקום לא זוכרים כזה חורף".

"ליקווד סגורה ומסוגרת בעקבות מזג האוויר", מדווח גולש אחר, "אין יוצא ואין בא".

כתוצאה מהאזהרות, נסגר נמל התעופה קנדי שבניו יורק לתנועת מטוסים עד לשעה 5 בבוקר -וחברות תעופה ביטלו כ-2,900 טיסות בשל הסופה.

חברת הרכבות אמטראק ביטלה את תנועת הרכבות מניו יורק לבוסטון. שירות התחבורה של ניו ג'רזי, NJ טרנזיט, אשר מוביל כ-170 אלף נוסעים מניו יורק ואליה מדי יום, יפעיל מתכונת חגים מצומצמת לכל הקווים מלבד הקו לאטלנטיק סיטי, אשר יפעל במתכונת רגילה.

חברת החשמל של ניו יורק דיווחה על הפסקות חשמל בשבע ערים.

ראש עיריית ניו יורק הודיע אתמול במסיבת עיתונאים כי 1,700 מפלסות שלג יפעלו ברחובות העיר, ועובדי מחלקת התברואה יעבדו במשמרות של 12 שעות כדי לפנות את השלג הרב שנערם ברחובות.

עירית ניו יורק ביטלה להיום ולמחר את איסורי החניה ומתן דו"חות על חניה אסורה.


























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד