ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

'דמי שתיקה'; רעידת אדמה בתקשורת בארה"ב

ביל אוריילי, המגיש הבכיר והוותיק של רשת "פוקס", פוטר לאחר 20 שנה, זאת בעקבות חשיפה על מעשים חמורים שהושתקו • כל הפרטים

ביל אוריילי (רויטרס)
ביל אוריילי (רויטרס)

רעידת אדמה בתקשורת האמריקאית: ‏רשת "פוקס ניוז" הודיעה הערב (רביעי) כי ביל אוריילי, הכוכב-המגיש-המראיין של הרשת, מפוטר אחרי 20 שנה, לאחר שנחשף כי פגע בעובדות של הרשת ושילם "דמי שתיקה".

הפרשה התפוצצה בקול רעש גדול לפני כשבועיים אז חשף "הניו יורק טיימס" כי הרשת שילמה 13 מיליון דולר לנשים שהותקפו על ידי אוריילי במטרה שישתקו.

אוריילי נחשב למגיש ומראיין חריף מאד שזכה לנתוני רייטינג מרשימים מאוד ונחשב לכוכב הגדול ביותר של רשת "פוקס" - רשת החדשות המצליחה ביותר בארה"ב.

מאז התפוצצות הפרשה, עשרות חברות ענק הפעילו חרם מפרסמים על התכנית אותה הוא מוביל, "אוריילי פקטור", וסירבו לפרסם בתכנית. מנהלי הרשת, שבתחילה עמדו לצידו של אוריילי, נאלצו כאמור לפטרו.

אוריילי הוציא תחילה הודעה על יציאה לחופשה והבטיח לחזור ב-24 באפריל, הבטחה שלא תתממש. גם רוג'רס איילס, יו"ר הרשת הקודם, אולץ לפרוש, לאחר שגם נגדו הצטברו תלונות דומות.

כאמור, הערב הודיעה הרשת על פיטוריו של אוריילי. "אנו מודים לביל על 20 השנים שעבד אצלנו" נכתב בהודעת הרשת. "הוא היה הטוב ביותר, בעל כשרון מדהים, אך למרבה הצער, מסיבות שאינן בשליטתנו, נאלצנו להיפרד מביל ואנו מאחלים לו הצלחה בהמשך".

מדובר ברעידת אדמה של ממש בעולם התקשורת בארה"ב, זאת מאחר ואוריילי נחשב לאחד העוגנים המרכזיים של "פוקס", היה בעל "תדמית נקייה", וזכה לפופולריות עצומה בקרב הצופים בארה"ב. כעת יצטרכו ב"פוקס" לעשות חושבים ולדאוג למחליף בסדר גודל דומה. המכה הזו לרשת "פוקס" - איבוד המגיש הפופולרי, מגיעה לאחר מכה נוספת לאחרונה, עם עזיבתה של מיגן קלי, "יונית לוי" של "פוקס", לרשת המתחרה.
ביל אוריילי פוקס ניוז פיטורין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד