כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

קרב על הנרטיב: מדוע נעצרו בכירי 'הפלג'

הקרב על הנרטיב: בעקבות גל המעצרים של בכירי 'הפלג הירושלמי' בחשד לניהול מערכת הטרדות וסחיטה באיומים של מפרסמים, ב'פלס' טוענים כי 'יצא המרצע מן השק' ומצטטים כהוכחה את דברי סגן השר, כי המאבק הוא בשל עמדתם בעניין הגיוס

נתי גרוסמן מובל לדיון. צילום: אלי שלזינגר
נתי גרוסמן מובל לדיון. צילום: אלי שלזינגר

בפלג הירושלמי נחושים להוכיח כי מטרת גל המעצרים של המטרידים והחשודים בשליחתם - בכירי עיתון הפלס, נועדו למנוע מהם להיאבק בעניין הגיוס ובכך לגרום לסתימת פיות. במשטרה טענו כזכור כי מדובר בפרשה פלילית כלכלית, לפיה ניסו להלך אימים ולסחוט בכירים במשק כדי שאלו יסכימו לפרסם ב'פלס' או לכל הפחות לחדול מפרסום ב'יתד' - ובעקבות כך נעצרו 28 החשודים, כשבסופו של דבר רק 11 הובאו להארכת מעצר, כשמתוכם לשמונה, ביניהם עורך העיתון נתי גרוסמן המעצר הוארך.

לשם כך, יומיים לאחר גל המעצרים שאיים להשבית את העיתון, הבוקר מתמקד העיתון בדברים שאמר סגן שר הביטחון הדתי אלי בן דהן שבעבר אף זכה לקריקטורה חריפה מעל גבי העיתון. בראיון שהעניק אתמול לדוד חכם ב'מורשת' אמר בן דאהן - לפי הציטוט שמובא בעיתון כי "מטרת המעצרים של עורכי העיתון - לפגוע בהפלס ולגרום להפסקת מאבקו בגיוס לומדי התורה".

העיתון מצטט עוד מדברי בן דהן בראיון, שם לטענתם סיפר כי בדיון שקיים היועמ"ש לפני כחודשיים, בהשתתפות נציגי המשטרה ומשרד הביטחון, כי "סוכם בין השאר לחתור למעצרים והאשמות של עורכים, מנהלים ועובדים בביטאון עולם התורה ׳הפלס׳, באמתלות הקשורות לנושאים כלכליים - וזאת במטרה לפגוע בעיתון ולגרום לו לזנוח את מלחמת ההסברה כנגד הניסיונות הנואלים לגייס את בחורי הישיבות לצבא השמד". הפלס מציין כי מנגד המשטרה ממשיכה להתעקש כי אין קשר בין המעצרים לדיון בלשכת היועמ"ש.

בנוסף, טוען 'הפלס' כי לאחר החרמת 17 מחשבים ממערכת העיתון בהם גם מחשבים המשמשים לגרפיקה בלבד, והחרמת רשת מערכת העיתון, התבטאו השוטרים במקום מפורשות ואף הביעו סיפוק מהעובדה כי לאחר החרמת הציוד, עיתון הפלס לא ייצא לאור שבועות ארוכים. "למרות זאת בטאון עולם התורה הפלס יצא לאור כמידי יום, ובית המשפט אף פסק כי על משטרת ישראל להשיב באופן מיידי את הציוד בחזרה אל מערכת העיתון, ואכן אמש בשעות הצהריים הוחזר הציוד במלואו אל מערכת הפלס", נכתב.


עורך העיתון נתי גרוסמן בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר

בכירים ב'פלג הירושלמי' אומרים היום בעקבות דבריו של בן דהן, תוך התעלמות מעצם החשדות המרכזיים נגדם על הטרדת מפרסמים, מנהלי חברות ובני משפחותיהם, כי "אנו מתבוננים כיום במשטרת ישראל הפועלת ע"י שולחיה שמנתצת את ערכי הדמוקרטיה הבסיסיים ביותר של מדינת ישראל, בכך שמשתיקה וסותמת פיות לעיתונאים ועורכי עיתון תוך שימוש ציני וברוטלי בכלי החוק העומדים לרשותה. מעצר בכירי הפלג הירושלמי מוכיח כי מי שאינו רוצה למצוא את עצמו בבוקר בהיר, מושתק בברוטליות גסה, על ידי משטרת מחשבות מתוחכמת וציניקנית, מוטל עליו להתקומם נוכח מעצריהם והשתקתם של עורכי וכותבי עיתון הפלס. ויפה שעה אחת קודם".
אלי בן דהן הפלס מחשבים דוד חכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד