י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בית המשפט האריך את מעצרם של נתי גרוסמן ושמוליק אלישיב

בית משפט השלום האריך בפעם השניה את מעצרם של נתי גרוסמן עורך עיתון 'הפלס' ומנכ"ל העיתון שמוליק אלישיב, בחמישה ימים. השניים חשודים בביצוע סחיטה באיומים • לדברי המשטרה, במידה וגרוסמן ישוחרר, הוא עלול לשבש את פעולות החקירה

נתי גרוסמן ושמוליק אלישיב. צילום: פלאש 90
נתי גרוסמן ושמוליק אלישיב. צילום: פלאש 90

פרשת ההטרדות: בית משפט השלום בראשון לציון האריך בפעם השניה את מעצרם של נתי גרוסמן עורך עיתון 'הפלס' ומנכ"ל העיתון שמוליק אלישיב, בחמישה ימים, השניים חשודים בביצוע סחיטה באיומים כלפי חברות גדולות במשק במטרה שיפרסמו בעיתון.

בנוסף, מעצרו של שבתאי פיין, אחד מפעילי מערך ההטרדות, הוארך ביממה והוא ישוחרר למעצר בית בערב שבת, ישהה במעצר בית עד ליום שלישי.

כפי שדווח הבוקר ב'בחדרי חרדים', ההחלטה על הארכת המעצר התקבלה, לאחר שביממה האחרונה אספו החוקרים חומרים וראיות נוספות, ובהסתמך על כך, הציגו לשופט דו"ח חסוי המסביר מהן הפעולות שעליהם עדיין לחקור ומדוע הם דורשים להאריך את מעצר השניים שוב.


נתי גרוסמן מובא לדיון הקודם בהארכת מעצרו

לדברי המשטרה, החשד הסביר התחזק עם עדות שמסר אמש עד לשעה מאוחרת אחד המתלוננים, העדות קושרת את גרוסמן ואלישיב ישירות לסחיטה, מה שכינה המתלונן כ"פרוטקשן".

לדברי החוקר דוד קוריאט, הם טרם סיימו לבצע את פעולות החקירה שביקשו בדיון הקודם והתווספו לכך פעולות חקירה נוספות הנדרשות לביצוע, כאשר החשודים נתונים תחת מעצר.

לשאלת עו"ד יאיר גולן, פרקליטו של נתי גרוסמן, המשטרה השיבה כי גם לולא המידע החדש היו מבקשים היום להאריך את מעצרו מכיון ושדיין לא סיימו לטפל בכל פעולות החקירה שביקשו בדיון הקודם.

עוד הוסיפו במשטרה כי נתי גרוסמן שותק בחקירותיו.

נתי גרוסמן חשוד בשני פגישות בהם נכח, שבאחת מהן יחד עם אלישיב, בהם בוצע סחיטה באיומים, בתמורה לאחת הסחיטות, הועבר כסף לעיתון.

בנוסף, מסתבר, כי מאז הבוקר גרוסמן ואלישיב שהו יחד במעצר בניגוד לבקשת המשטרה, כך שיכלו אולי לתאם גרסאות. כמו כן, שהו השניים עם שלושת העצורים הנוספים.

עו"ד קלין פרקליטו של אלישיב, הקריא את מכתבם של גדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן, והגר"ח קנייבסקי שפורסם בעיתון יתד נאמן ובו כתוב בצורה ברורה שלא לפרסם בעיתון הפלס, ושאל האם זה לא נחשב סחיטה באיומים.

החוקר קוריאט אמר שזהו מאבק פנימי בתוך הציבור החרדי, וכי העצורים חצו את הקווים.
עו"ד קלין הקריא את הראיון של אלי בן דהן וטען כי החקירה היא פוליטית.

החוקר השיב שלא השתתף בפגישה עם היועמ"ש ולא יודע על כך. לדבריו לא קיבלו שום הוראה לפתוח בחקירה בעקבות הגיוס.

החוקר הבהיר כי מדובר כי במהלך הפגישות יש סחיטה מפורשת, כי במידה ולא יפרסמו, ימשיכו להטריד אותם.

נציג המשטרה טען בדיון, כי במידה וגרוסמן ישוחרר, הוא יוכל להשפיע על עדים ולשבש פעולות חקירה.

לדברי עו"ד קלין, לטענת אלישיב, בכל 12 הההקלטות שהושמעו בפניו מוכיחות שהוא רק הטיף שלא להטריד. לדבריו הוא נואם שלא יסחטו באיומים.

"אני חולק על הגישה הזאת, אני טוען שאסור לסחוט באיומים" אמר אלישיב. אך לדברי המשטרה לכולם יש מטרה אחת, ומבחינתם שני הדרכים הן סחיטה באיומים.

גם לגבי שני העצורים הנוספים, אליהו צבי פודרביניק ואלי סמדג'ה, קבל השופט את בקשת המשטרה והם שוחררו למעצר בית עד ליום רביעי.

החוקר קוריאט אמר שזהו מאבק פנימי בתוך הציבור החרדי, וכי העצורים חצו את הקווים.

עו"ד קלין הקריא את הראיון של אלי בן דהן וטען שהחקירה היא פוליטית.

עו"ד קלין חזר ואמר כי למכתב גדו"י שפורסם ב'יתד נאמן' יש את אותם יסודות משפטיים למעשים שביצעו אנשי הפלס. חזר על כך שבן דהן אמר שהם מנצלים את המשטרה על מנת לסגור את העיתון ולפגוע בהם על מנת להשיג את המטרה שלא להסית נגד הגיוס. לטענתו, הלא המסוכנות היא ההטרדות - הרי מרבית העצורים שוחררו ואם יש חשד להטרדות, הם כבר יכולים להטריד. מדוע מנהלי העיתון צריכים להיות במעצר?

השופט עמית מיכלס אמר כי במסמכים שהוגשו בפניו יש נתונים המחזקים את החשדות כלפי החשודים, ובהם גם כאלו הנוגעים ספציפית לחשודים נתי גרוסמן ושמוליק אלישיב בנוסף בניגוד לדבריו של אלישיב שטען שהטיף שלא לסחוט אמר. "אני סבור במסמכים יש מענה לטענה ליכולותיהם של החשודים ולתוצאות הקשות של מעשים שבאה לידי ביטוי לא רק לשגרת יומם של המתלוננים אלא גם פגיעה כלכלית".

השופט אמר כי עילת המעצר המרכזית היא חשש משיבוש החקירה, "עיינתי היטב בפעולות החקירה ומצאתי שיש 8 פעולות חקירה שאפשר לשבשן במידה והחשודים ישוחררו".

"לא נעלם מעיני מעמדם של החשודים בעיתון וכן סכסוך הקיים בפלגים השונים במגזר החרדי ובעיתונים. עם זאת, נוכח ההתקדמות החקירה המבססת חשד בפרשייה שונה, יש בה לבסס חשד למעשים שהיו ידועים בתחילת החקירה. נקודת האיזון לא השתנתה ויש להעדיף את טובת החקירה והאינטרס הציבורי ללא יכולת לשבשן" אמר השופט.

בהתאם לכך, החליט השופט להאריך את מעצרם עד לתאריך ה-24 החודש.

שלשום הובאו 11 חשודים לדיון בבקשת הארכת מעצרם. שלושה שוחררו בהגבלות. לשמונה האריך השופט את המעצר. מתוך השמונה, לחמישה חשודים הוארך המעצר בשלושה ימים - אלו החמישה שהובאו היום לדיון.

יצויין כי מחשבי עיתון 'הפלס' אשר נלקחו בפשיטה על מערכת העיתון הוחזרו על ידי המשטרה - אך ברובם ללא הכוננים הקשיחים, כלומר מחשב ללא תועלת.
פרשת ההטרדות הפלג הירושלמי הפלס נתי גרוסמן שמוליק אלישיב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד