ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

המכתב המלא: ליצמן מבהיר מדוע ביקר את הרב ברלנד

לאחר שחטף ביקורת חריפה על ביקורו בחדרו של הרב ברלנד שהודע והורשע במעשים חמורים, ליצמן מבהיר כי "מצוות ביקור חולים זו אינה באה לתת חלילה לגיטמציה למעשים החמורים המיוחסים"

המכתב המלא: ליצמן מבהיר מדוע ביקר את הרב ברלנד
ליצמן אצל הרב ברלנד

לאחר שביקורו של שר הבריאות יעקב ליצמן בחדר המלונית בבית החולים 'הדסה' - בו שוהה מנהיג שובו בנים הרב אליעזר ברלנד שהודה והורשע במעשים חמורים - עורר סערה רבתי, ליצמן מבהיר את עמדתו במכתב ששיגר לעו"ד שרה מרקוביץ.

"בתפקידי כשר הבריאות", כתב ליצמן, "אני מרגיש חובה מוסרית וציבורית ותחושת שליחות אישית לסייע ככל שיש שביכולתי לכל פונה או קריאה לעזרה המופנית אלי. לנגד עיני הייתה תמיד ועודנה הזכות לקבל טיפול רפואי ועזרה הומניטרית ככל שיש ביכולתי לתת ללא הבדל דת, גזע, מין ומעמד".

לדבריו של שר הבריאות: "עד היום, למרות בקשות חוזרות ונשנות סרבתי לבקר את הרב אליעזר ברלנד כל הזמן ששהה בבית הסוהר. עתה, לאחר שהוכרע דינו והוא שילם את חובו לחברה נעניתי לבקרו כמצוות ביקור חולים, ולסייעו בריפוי מחלתו. בתי חולים מצווים לעזור לרפואת כל חולה המגיע לבית החולים גם אם עבר עבירה כזאת או אחרת מבלי להזדהות עם החולה, וכן נהגתי".




המכתב

לסיום כתב כי "יודגש כי מצוות ביקור חולים זו אינה באה לתת חלילה לגיטימציה למעשים החמורים המיוחסים. אני מבקש לדחות כל ניסיון לייחס לביקור זה משום פגיעה כלשהי בנפגעים ונפגעות. דלתי הייתה ותהיה פתוחה לכל אדם באשר הוא אדם".

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע בשעה האחרונה לבקר את הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת 'שובו בנים', במלונית 'הדסה' בירושלים, שם הוא מרצה את תקופת השליש האחרון שנותרה מתקופת מאסרו לאחר שהודה והורשע במעשים חמורים ומכוערים.

כאמור, ביום שלישי השבוע, ליצמן ביקר את הרב ברלנד שמרצה בימים אלו את תקופת השליש בתנאים מגבילים במלונית 'הדסה', זאת לאחר שהורשע במעשים מגונים וחמורים. ביקורו גרר סערה וכאמור, כעת הוא מבהיר את עמדתו בנושא.

כזכור, בהחלטת ועדת השחרורים נכתב בין היתר: "שחרורו של האסיר יהיה ישירות למלונית הסמוכה לבית החולים הדסה מדלת לדלת. חברת אבטחה "צוות 5" תפעל בהתאם למתווה שצוין במסמך שהוגש לעיון וועדת השחרורים מיום 2.4.17. האסיר ישא בכל ההוצאות הכרוכות בשהותו במלונית ובמימון צוות האבטחה. לנוכח חג הפסח הקרב ובא, הובהר לאסיר ששהותו בחג תהיה אך ורק במלונית כאמור לעיל ולא בכל מקום אחר".
יעקב ליצמן הרב אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד