י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

הבורסה מסכמת שנה אופטימית

מחזור המסחר של 2010 - 16.4 מיליארד - הוא הגדול בהיקפו מאז ומתמיד • עם הפנים לשנה הקרובה: שכלול ופיתוח, הגברת הפיקוח וניהול הסיכונים באופן נכון

הבורסה. צילום ארכיון
הבורסה. צילום ארכיון

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב מסכמת את שנת 2010 ברוח חיובית למדי.

הנתונים הבאים תורמים לא מעט לרשימת הנתונים החיוביים: מדד ת"א 25 שעלה ב-14.2% במהלך השנה, גידול המשמעותי בהיקף המסחר במניות ובנגזרים, גידול חד של 80% במחזורי המסחר במק"מ, וגידול בהנפקת המניות, בנוסף נרשם השנה שיא כל הזמנים למחזור המסחר היומי.

באופן השוואתי, ובמונחים דולריים, נמצא מדד ת"א 25 הרבה קודם לרוב המדדים בעולם, עם צמיחה של 20.4% במהלך השנה, יותר מהנאסד"ק האמריקאי (20.2%), מהS&P500 (12.9%), מהניקי היפני (8.4%), הדאקס הגרמני (7.9%) ועוד מדדים מובילים בעולם.

בהשוואה לאחור במשך העשור האחרון הפערים גדולים בהרבה, כאשר ת"א 25 עומד על גידול של 212.9%, הרחק מעל המדדים האחרים, הדאקס כדוגמא עומד על 32.5% בלבד, הניקי במינוס של 33.2 ואילו הנאסד"ק צנח בעשור זה ב-39.7%.

כפרויקטים עיקריים לשנה הקרובה מציבה לעצמה הבורסה את שכלול מערכות המסחר והמסלקות, פיתוח מוצרים חדשים, מיצוב הבורסה כמוקד לחברות טכנולוגיה, הגברת הפיקוח על חברי הבורסה וניהול הסיכונים באופן נכון.

בין ההישגים בפעילות הבורסה ב-2010 בתחום המדדים ניתן למנות את שדרוג מערך המדדים לסטנדרטים הבינלאומיים המקובלים, פתיחת השוק למנפיקים חדשים והשקת מדד 'ביומד', עליה דווח ב'בחדרי חרדים'.

לדברי מנכ"ל הבורסה, אסתר לבנון ויו"ר הבורסה שאול ברונפלד, ניתן לסכם את השנה בשני מוקדים עיקריים של השפעה על השוק: האחד בתחום מניות הגז והנפט שעמדו השנה במרכז העניינים, כאשר קרוב לרבע מהעלייה השנתית במדדים המובילים (ת"א 25 ות"א 100) נזקפת לזכותן של חברות אלה.

נתון שני עליו הם מצביעים הוא שדרוג הבורסה למעמד של שוק מפותח במדד MSCI, מה שהוביל למחזורי ענק ולהגדלת האטרקטיביות של הבורסה, ובעקבות כך למחזור המסחר הגדול בהיקפו אי פעם בבורסה, כאשר ב-26 במאי הגיע המחזור ל-16.4 מיליארד שקלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד