כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בצל החקירה נגדה: אובר מרחיבה את ההסעות הפרטיות לכל השבוע

בצל החקירה נגדה: אובר מרחיבה את ההסעות הפרטיות לכל השבוע

צילום: משה שי, פלאש 90
צילום: משה שי, פלאש 90



בצל החקירה המתמשכת של משרד התחבורה נגד אפליקציית אובר (Uber), בחשד להפעלת הסעות בשכר בניגוד לחוק, החברה הודיעה היום (ה') כי מעתה תורחב פעילות השירות שבמחלוקת, "אובר נייט", לכל ימות השבוע. השירות, שמאפשר לנהגים פרטיים להסיע ברכבם נוסעים תמורת כסף, יהיה זמין מדי יום בין השעות 19:00 בערב ועד 2:00 לפנות בוקר.

אובר נייט הוא מוצר ייעודי שפותח עבור השוק הישראלי רווי החסמים הרגולטוריים, ומוגדר עדיין כפיילוט. הוא הושק בנובמבר האחרון, ופעל עד כה בסופי השבוע בלבד. בפברואר האחרון הורחבה פעילותו מתל אביב בלבד גם לרמת גן ולגבעתיים. מחיר הנסיעה מוצג מראש לנוסעים דרך האפליקציה במועד הזמנת הנסיעה.

לפי אובר, במסגרת הפיילוט תיתכן תחילה זמינות מוגבלת באמצע השבוע. "אנחנו פועלים לקיצור זמני ההמתנה ומקווים שתהיו סבלניים איתנו ועם השירות החדש", נכתב באתר החברה. באובר הסבירו את הרחבת השירות ב"הצלחת אובר נייט בסופי שבוע, ובקשות חוזרות מנוסעים ונהגים". יחד עם זאת, בחברה לא מוכנים למסור את היקף הפעילות של המוצר עד כה.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "מדובר בפעילות המנוגדת לתקנות משרד התחבורה. החקירה נגד חברת אובר נמצאת כיום בעיצומה".

משחק מלוכלך מצד אובר או מלחמה בחדשנות מצד הממשלה?

כפי שפורסם ב-TheMarker, בחודש שעבר התייצבו ראשי אובר בישראל לחקירה במשרד התחבורה. במשרד הממשלתי הודיעו כי הם בוחנים העמדה לדין פלילי של עובדי החברה, בחשד להפרה סעיף 84 לתקנות התעבורה, שלפיו "לא יסיע אדם ולא ירשה לאחר להסיע נוסעים בשכר או בתמורה אחרת". עם זאת, אובר לא הפסיקה את פעילות השירות הלילי גם לאורך תקופת החקירה.

גורמים במשרד התחבורה טענו בחודש שעבר כי "אובר משחקת משחק מלוכלך. מעבר להסעת נוסעים בניגוד לחוק, יש חשד לכסף שחור בהיקפים גדולים. הנהגים בשירות אובר נייט רושמים רווחים לא מדווחים של מאות שקלים ביום. התשלום של הנוסע מתבצע בכרטיס האשראי ישירות לאובר, שמחזירה לנהג 75% מהסכום – והמסלקה היא בחוץ לארץ, לכן אין מס. ככל הנראה, בנייר ההתחשבנות עם הנהג כתוב שהתשלום הוא עבור סקרים ושאלונים לנהגים. זה מטורף, הם מזלזלים באינטליגנציה של מערכת החוק בישראל".

להאשמות של משרד התחבורה הגיב מנהל אזור מערב־אירופה באובר, טיבו סימפל, בראיון ל-TheMarker: "ייתכן שנצטרך לשנות את המודל של השירות בהתאם להחלטות של ממשלת ישראל. אם המשמעות היא שאובר נייט יצטרך להסתיים – זה יהיה חבל מאוד. החלטה כזו תהיה איתות שממשלת ישראל אינה מקבלת בברכה ניסיונות לחדשנות".
אפליקציית אובר הסעות בשכר אובר נייט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד