כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

באיאן: לא נגרום לחילול שבת בל"ג בעומר במירון

עיתוי החלטת בג"צ בעניין המרכולים בתל-אביב, והעלאת עניין חילולי השבת בישראל שוב לסדר היום - גרמו לכך שנושא ההדלקה במוצאי שבת בל"ג בעומר במירון עולה לסדר היום, בשאלה האם החרדים גורמים חלילה לחילול שבת בקיום ההילולא

באיאן במירון. צילום: אביר סולטן פלאש 90
באיאן במירון. צילום: אביר סולטן פלאש 90

גם השנה, כמידי מספר שנים אז חלה הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון במוצאי שבת, נשמעות טענות על חילולי שבת צפויים, בגלל היערכות כוחות הביטחון להילולא. השנה, קולות הביקורת מתעצמים, נוכח כך שעניין חילול השבת במרכולים בתל אביב נמצא בראש סדר היום, בגלל פסיקת בג"צ שהתירה פתיחה בשבת של חנויות בתוך העיר.

עיתונאים מוכרים כדוגמת אבישי בן חיים ויאיר אטינגר פירסמו ביקורת על הציבור החרדי ונציגיו, אשר מוחים ונלחמים נגד חילולי השבת בתל-אביב, בעוד בקיום הילות רבי שמעון בר יוחאי, כאמור, נעשה חילול שבת בהיקף גדול על ידי כוחות הבטחון - ועבור, כביכול, הציבור החרדי.

גם יו"ר ועד ישוב מירון מרדכי הלפרין לא פיספס את ההזדמנות, קפץ על העגלה, וסימן את יציאתו למלחמה בעניין השנה. הוא איים כי לא יפתח למשטרה את הישוב עקב חילולי השבת.

לדבריו של הלפרין, השנה יהיו שערי הכניסה למירון סגורים ומסוגרים עד לצאת הכוכבים של מוצאי שבת. "לא נאפשר שימוש במתקנים ובשטחים לשום גוף כולל חסידויות, שלא יבטיחו את שמירת השבת המוחלטת סביב היערכותם להדלקות - וזה כולל הגעת מאות ואלפי שוטרים וסדרנים, יהודים ושאינם יהודים, למתחמים השונים בתוך מירון בעיצומה של השבת, תוך כדי הפעלת מכשירי קשר ורמיסה פומבית של השבת לעיני כל".

בדיקת 'בחדרי חרדים' האם יש אכן חשש כי הציבור החרדי גורם לחילול שבת חלילה, עולים הנתונים הבאים, זאת לאחר שיחה עם ההפקה בהדלקה המרכזית של חסידות באיאן: האדמו"ר ידליק רק סמוך לשעה 1:00 בלילה, הארגון הגדול טכנית לרבבות שכבר נמצאים משבת, "מוכן פיקס כבר מיום חמישי", כולל הגברה מסכים וציוד, מחסומים וכל הלוגיסטיקה.

גורם בהפקה אומר ל'בחדרי חרדים' "בכל מה שנוגע לארגון - מבחינתנו הכל מוכן כבר לפני שבת. גם ההכנות של הוועד המארגן בשטח במוצאי שבת לא יחלו קודם לשעתיים מצאת השבת, כך שמבחינתנו אין שום סיבה לחילול שבת. שייעשו את כל הנדרש במוצאי שבת, ואנו מוכנים לשיתוף פעולה עם כל גורם כדי למנוע חילול שבת ע"י גורמים וארגונים אחרים".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי רב המשטרה הרב רמי ברכיהו השתתף היום בישיבת היערכות של מפקד המחוז בצפון, ונתן הוראות ברורות למשטרה, אלו כוחות חייבים להישאר באזור, ואלו שוטרים-לא יהודים יאבטחו את ההילולא עקב השבת הסמוכה, וכן צמצום חילולי השבת - רק מה שצריך פיקוח נפש.

גורם המעורה בנעשה במירון כבר שנים רבות אומר ל'בחדרי חרדים' "אי אפשר להקדים את ההילולא. הרבנים ישבו על המדוכה, כיום אין חילולי שבת מבחינת ההתארגנות בשטח וההדלקה, הכל מוכן כבר קודם. הכוחות הגדולים של המשטרה מגיעים אחרי צאת שבת, ומי שכבר בשטח זה רק חירום והצלה - הם מגיעים מהצפון, כרמיאל ועוד - ולא במושב במירון רק מסביב ליישוב".

לסיכום הוא אומר "הכל פוליטיקה. הלפרין צועק כל שנה על משו, אחר פעם שבת, פעם ביוב, ופעם שעוברים בישוב שלו".
הדלקת בויאן במירון חילול שבת במירון שבת מירון בויאן מירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד