כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

טבע משיקה מתחרה למשאף טיפולי לאסתמה שמכירותיו 2.3 מיליארד דולר בשנה

החברה השיקה בארה"ב את המשאף AirDuo Respiclick, וכן גרסה גנרית מאושרת שלו • המוצר מכיל את אותם רכיבים פעילים שקיימים במשאף Advair, מהמשאפים הנמכרים בעולם

טבע משיקה מתחרה למשאף טיפולי לאסתמה שמכירותיו 2.3 מיליארד דולר בשנה



חברת טבע השיקה בארה"ב את המשאף AirDuo Respiclick וכן את הגרסה הגנרית המאושרת שלו, לטיפול בחולי אסתמה מגיל 12 ומעלה שזקוקים לטיפול משולב (ICS-LABA).

המוצר מבוסס על מינון קבוע משולב, שמכיל את אותם רכיבים פעילים שקיימים במשאף הטיפולי לאסתמה Advair. רכיבים אלו ניתנים באמצעות Respiclick, משאף רב מינון של אבקה יבשה שפותח על ידי טבע. ייחודיותו של משאף זה טמונה בכך שהוא מופעל על ידי נשימה ולא על ידי לחיצה - ועל כן מספק מינון מדויק יותר.

Advair, מהמשאפים הנמכרים בעולם, פותח על ידי חברת גלקסוסמית' קליין. רק בארה"ב הגיעו מכירות המשאף ב-2016 ל-2.3 מיליארד דולר. המוצר המשולב של טבע אינו תחליף גנרי מלא ל-Advair. למרות שגם גרסת המקור וגם הגרסה הגנרית המאושרת של AirDuo Respiclick מכילים את אותם רכיבים המצויים במשאף Advair, ההתוויה המאושרת של שתי הגרסאות אינה זהה לזו של המוצר המתחרה.

בעקבות השקת המשאף, טבע עשויה להרוויח מעיכוב בהשקת גרסה גנרית של Advair על ידי חברת מיילן. זו האחרונה הייתה אמורה לקבל את אישור ה-FDA עד ה-29 במארס - אך ה-FDA ביקש מהחברה לקבל פרטים נוספים על המוצר. בקשה זו עלולה לדחות את קבלת האישור במספר רב של חודשים ואף ביותר משנה. לצד זאת, החברה הירדנית Hikma עשויה לקבל אישור לשווק גרסה גנרית של Advair עד ה-10 במאי.

השקתה של טבע של שני המוצרים במקביל, גרסה מקורית וגרסה גנרית מאושרת, תשפר את סיכוייה לנגוס בנתח שוק במהירות גבוהה יותר בקטגורית ה-ICS/LABA, וכן להציע למטופלים ולחברות הביטוח הרפואי מחירים מגוונים.
משאף טבע גרסה גנרית חולי אסתמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד