ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

סטודנטים נגד 'רבני הדירות': "די לגזענות"

אחרי שהתעייפו מהמאבק ב'חוק האברכים', עוברים הסטודנטים לפרויקט הבא: דאגה לערבים • ההפגנה לוותה בשחקנים המחופשים לחרדים • ויש גם תמונות

הפגנה, לא חשוב על מה. צילום: עירית ישראלי
הפגנה, לא חשוב על מה. צילום: עירית ישראלי

הציבור הדתי והחרדי מספק לא מעט תעסוקה ליושבי האוניברסיטאות: סטודנטים ממכללת סמינר הקיבוצים בתל-אביב יצאו היום (ב') להפגין במחאה על גילויי הגזענות האחרונים שלטענתם התגלו במדינת ישראל בעקבות 'מכתב הרבנים'.

הסטודנטים הפגינו בצומת נמיר-לבנון בת"א וצעקו קריאות של: "די לגזענות", "יהודים וערבים מתנגדים לגזענים!", "גם אני וגם אתה רשאים לשכור דירה!".

ההפגנה לוותה בשחקנים שהתחפשו לחרדים המבכים על כך שלא משכירים להם דירה. לטענת הסטודנטים, ההמחשה הייתה להראות מה היה קורה אילו המצב היה הפוך.

במהלך ההפגנה, הקריא יו"ר אגודת הסטודנטים יותם ברום קטעים ממגילת העצמאות.

"ההיסטוריה של העם היהודי צריכה להזכיר לנו מה זה להיות מיעוט במדינה", אמר אחד הסטודנטים. "בואו נוכיח שבמדינה שלנו אפשר גם אחרת. אנו מוחים כנגד גילויי הגזענות. אם אנחנו, הסטודנטים לחינוך, לא נשמיע את הקול הזה - אף אחד לא ישמיע אותו".

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, מסר בתגובה כי "גילויי השנאה והגזענות שצצו במספר מוקדים בחברה הישראלית, ובראשם 'מכתב הרבנים', לא יכולים לעבור בשתיקה.

"מה שראינו היום זה ביטוי לתסכול והסלידה של הסטודנטים למתרחש בחברה הישראלית. אני בטוח שציבור הסטודנטים שוב ישאו את לפיד התקווה בידם וערכי הסובלנות על גבם במסע לתיקון - כי בהחלט יש פה הרבה מה לתקן".

לנו לא נותר, אלא להביע את נהמת ליבנו: אין גזענות גדולה מהכללת כל הציבור החרדי בעקבות מכתב עליו חתמו קומץ רבנים הנמנים על חוג מאוד מסויים.













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד