י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מיקרוסופט במו"מ לרכישת הסטארט-אפ קלאודין מראש העין

חברת הסטארט-אפ הישראלית קלאודין, שפיתחה תוכנה לניטור שימושי הענן עבור ארגונים, מעסיקה כ-80 עובדים. מאז הקמתה לפני 6 שנים גייסה החברה 22 מיליון דולר

מיקרוסופט במו"מ לרכישת הסטארט-אפ קלאודין מראש העין



הסטארט-אפ הישראלי קלאודין (Cloudyn) מנהל משא ומתן למכירתו לענקית התוכנה מיקרוסופט. החברות אינן מאשרות את הפרטים, אולם חברת אלרון הציבורית מדווחת על המגעים מול חברה בינלאומית. אלרון היא בעלת השליטה בחברת רפאל המחזיקה ב-40% ממניות קלאודין. לפי הדיווח, "מלבד הסכמי סודיות, קלאודין לא חתמה על מסמך הסכמי, לרבות מזכר הבנות, עם מי מהגורמים האמורים. לא ניתן להעריך בשלב זה אם קלאודין תתקשר בהסכם כלשהו למכירתה ואם העסקה תתממש".

קלאודין פיתחה תוכנה שמנטרת את שימושי הענן של ארגונים (ענן פרטי וציבורי) ומציגה אותם בצורה בהירה על "לוח מחוונים" למנהלי מערכות המידע. החברה משקפת ללקוח האם השימוש שלו בענן יעיל, והאם כדאי לו לעבור ספק מחשוב ענן כדי לחסוך עלויות. החברה משרתת אלפי לקוחות, בהם חברות פורצ'ן 500 בתחומי הטכנולוגיה, תיירות, אווירונאוטיקה וייצור. מאמצי השיווק של החברה ממוקדים בארגונים וספקי שירותים מנוהלים.

קלאודין נוסדה ב-2011 על ידי שרון וגנר (מנכ"ל), ד"ר בוריס גולדברג (סמנכ"ל טכנולוגיות) וויטלי תבור (סמנכ"ל מוצרים). מאז הקמתה היא גייסה 22 מיליון דולר, ובין השאר משקיעות בה קרן ההון סיכון כרמל ונצ'רס, קרן RDseed של רפאל ואלרון וענקית מערכות המידע ההודית אינופסיס. לפי מאגר IVC, לפני חודשיים החברה קיבלה הלוואה בסך 3.5 מיליון דולר מקרן ויולה קרדיט. החברה פועלת מראש העין ומעסיקה כ-80 עובדים, חלקם בניו יורק ובבוסטון.

מיקרוסופט סובלת מפגיעה במכירות מוצרי הדגל שלה, מערכת ההפעלה וינדוס ותוכנות אופיס, כתוצאה מהירידה המתמשכת במכירות של מחשבים אישיים בעולם. עם זאת, מאז כניסתו של סאטיה נאדלה לתפקיד המנכ"ל לפני יותר משנתיים, נהנתה החברה מהתאוששות דרמטית בעסקיה הודות לתהליך של העתקת מוקד פעילותה מתוכנות למחשבים אישיים לתחומי המובייל ומחשוב ענן. תחום מחשוב הענן כולל מוצרים כמו אופיס 365 – גרסת הרשת של יישומי אופיס – ושירות תשתיות הענן אז'ור (Azure). שירות הענן של מיקרוסופט הוא קטן בהרבה מזה של אמזון, המובילה בתחום.

מיקרוסופט מעסיקה בישראל כ-1,600 עובדים, 1,000 מהם במרכז הפיתוח, שנחשב לאחד משלושת מרכזי הפיתוח המובילים של מיקרוסופט מחוץ לארה"ב. מרכז הפיתוח מחולק לשלושה סניפים - הרצליה, חיפה ונצרת, והוא עוסק בפיתוח בתחומים כמו סייבר, בינה עסקית, בינה מלאכותית ומנועי המלצות. מיקרוסופט ביצעה בשנתיים האחרונות חמש רכישות משמעותיות של חברות ישראליות - אדאלום, סקיור איילנדס, אקוויביו, אאורטו ונטריג.
Cloudyn קלאודין סטארט-אפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד