ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

אדרבה! יראה הציבור וישפוט / טור תגובה כואב

בעקבות גל המעצרים והביקורת, זאב יוספי, איש 'הפלג הירושלמי', מציג בכאב את הצד השני של המטבע

בלשי המשטרה במשרדי הפלס השבוע. צילום: דוברות המשטרה
בלשי המשטרה במשרדי הפלס השבוע. צילום: דוברות המשטרה

יודעים מה? אם כבר השקעתם, אם כבר הערתם את כולם לפנות בוקר או שלא הנחתם לעקרות הבית החרוצות שקילפו את אחרוני ניירות הכסף העקשנים ממשטחי השיש הבוהקים מחדש - לשקוע אל תנומה קצרה ולהתעורר מחדש ליום ארוך של בין הזמנים מייגע ומיותר; אם כבר גייסתם מאות שוטרים וחוקרים במלחמת דוד וגוליית הפרטית שעליה הכרזתם - משטרת ישראל הגדולה והחזקה נגד האזרח הקטן; אם כבר, בואו נעשה את זה כמו שצריך.

אומרים שאור השמש טוב לכתמים קשים, הוא חומר החיטוי הטוב ביותר. אם כבר יצאתם למבצע ארצי במשאבי עתק, במעצרים רועשים, במצלמות מתקתקות ובהודעות מדובררות ישירות לכל אוכלי הקורצא המזדנבים ברחמנות, על אישומים הזויים שהנה אוטוטו כבר כבר, מיד עוד רגע בעוד זמן קצר תחשפו בקול רעש גדול את הבסיס לאישומים נגדם. מעשיות פורחות באוויר מגובות במשאלות לב חמוץ, הרואה את שגשוגו של עולם התורה ואינו יכול לשאת זאת עוד. אבל אם כבר השקעתם כל כך הרבה, למה לזרוק הכל לטמיון? למה שהכול ייעלם ברוח כמו עשן שריפת חמץ לאחר כוס של אליהו. אחרי הכל, מדובר כאן הרי בכספי ציבור, לא?

אז אם כבר העליתם את הנושא על סדר היום הציבורי, ואין היום דרדק מדן ועד באר שבע שאינם יודעים מהו חוק הגיוס ומהי תקופת ההסתגלות ולמה נוסד בטאון עולם התורה, ואיך נחמס העיתון הקודם ומי זועק נגד הגיוס ומי תומך בשתיקה ובאפס מעש - אם כבר הגענו לכל זה, למה שלא נעשה את זה כמו שצריך ונשאל את השאלות הנכונות?

אדרבה! יראה הציבור וישפוט.

יראה הציבור איך מאות מקרי אלימות ורדיפה וירידה לחייהן ולפרנסתן של אלפי משפחות ישרות וטהורות - זוכים להתעלמות מוחלטת ולשתיקת כבשים פחדנית ומביכה של משטרת המחשבות, של הממונים עליהם ושל כל אישי הציבור מהמפלגות החרדיות היודעים ולא נוקפים אצבע. יראה הציבור איך פוטרו ואוימו בפיטורין מאות נושאי משרות ציבוריות במערכות החינוך והרשויות המקומיות, איך נסחטו באלימות ובאיומים מפורשים ועקיפים אלפי משפחות שכל חטאן היה שחשבו ללכת כפי צו ליבן, אך חששו וחוששות הן לפת לחמם ממש ונושאות בשתיקה את פחדן. יראה הציבור וישפוט.

יראה הציבור את העוול המתמשך, הבלתי מוסבר ובלתי הגיוני, איך מופלים עשרות אלפי מבוטחים ישרים המשלמים מס וביטוח לקופות החולים, ואינם זוכים למידע מינימלי, באפליה אכזרית שאין לה דומה מאז הקמת הקופות ועד היום, בצורה שרירותית ומתוך פחד ברור וממשי מחמת איומים מפורשים מפי נושאי משרות ציבור ואנשי שם ידועים, שאינם בוחלים בסחיטה פלילית מפורשת מעל גבי הודעות כתובות ומפורסמות ברבים.

יראה הציבור את הבנקים, את החברות הציבוריות, את חברות התחבורה הגדולות ואת הרשויות העירוניות בכל הארץ, הנוטלים את כספם של אלפים ואינם מעניקים שירות בסיסי מתבקש והגון - יראה הציבור וישפוט מי הם הסוחטים ומי הנסחטים. האמת זה די פשוט.

אנחנו ממשיכים לשלם, הם ממשיכים להתעלם, אז מי נסחט?

יראה סוף סוף הציבור את האמת כפי שהיא: איך חברות ציבוריות דוגמת חברת החשמל, מפעל הפיס ועוד - מעורבות ישירות ומשפיעות דרך מיליונים המוזרמים לתקשורת לפי פרמטרים סובייקטיביים לא רציניים ולא מקצועיים. ובמה מאשימים את האישה הצעירה, שאינה יכולה לדעת מתי מקבל רופא הילדים בחג, כי היא אינה מיישרת קו עם הדעה התקיפה, ומתקשרת לשאול בתום לב את זה שהיא משלמת לו כסף כל חודש טבין ותקילין - למה? מדוע אתה מתעלם ממני, אל תיתן עשר סיבות. רק אחת. אותה מאשימים? היא הרודפת? איך יכול להיות היגיון מעוות כל כך? איך רודפים מוצגים כנרדפים; מושחתים ואלימים כעדר כבשים תמימות, ופרסומאים מסיתים - כשוחרי צדק המנקים בניקיון כפיהם.

רק מי שרואה הכל הפוך, יכול גם את העובדות הבסיסיות האלו לראות הפוך. אדרבה, יראה הציבור וישפוט.

הציבור, גם אם אינו מהמבינים בעם - טיפש הוא לא. הציבור יודע את האמת, גם אם הוא מפחד מאותם הני בריוני לומר אותה בקול - הוא שופט ויודע. הציבור יודע מדוע קידשתם מלחמה על העיתון היחיד המתנהל מיומו הראשון תחת איום תמידי. העיתון היחיד בארץ היוצא כבר חמש שנים, ועדיין נגנב מתיבות דואר ומביא רדיפות אלימות ואכזריות למנוייו. ועדיין, היחיד שלמרות הכל ממשיך להיות השופר הנאמן של היהדות החרדית התורתית בלי פחד וללא מורא. אדרבה, יראה הציבור את הלהט בעיניהם של רשעי ישראל, את החיוכים הזחוחים בשרות פיקוד הגייסים, יראה הציבור ויבין - על מה באמת נטושה כאן המערכה.

יראה הציבור, וישפוט!
הפלס יראה הציבור וישפוט הפלג הירושלמי עולם התורה זאבי יוספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 61 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד