י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אודסה, קרואטיה וחדרה: לייבל'ה באפטר פסח

לייבל'ה במהדורת 'אפטר-חג' חגיגית במיוחד: מי נעלם באודסה, מי צייץ מקרואטיה ומה קורה בחדרה? וגם: מיהו כתב סיכומי העיתונות האלמוני, הח"כ שמסרב להיפרד מהכנסת, ואיך הפך איש החסד הוותיק למנחה אירועים פופלארי במיוחד?

אודסה, קרואטיה וחדרה: לייבל'ה באפטר פסח
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לקראת החשיפה הגדולה
'זה נגמר', מלמל לייבל'ה בעצב גדול תוך כדי שידיו אורזים את הקולפיק המרוקאי הלא הוא 'התרבוש', שנשאר לו מחגיגת המימונה האחרונה בה ביקר, 'אך בכל אופן היה חג יפה עד מאד, על אף שלא ביקרתי לא בקרפטים ולא בוונציה', המשיך לייבל'ה להרהר לעצמו. אך לכם הקוראים לייב'לה מביא מטעמים מהארץ ומחוצה לה.

ראשית קרא לייבל'ה את הגיגיו של האלמוני שסיקר את עיתוני החג והבליט לעין כל היכן הוא עובד, אך את החשיפות מי ומה, לייבל'ה מותיר לעתיד הקרוב.

בין העלעול של עיתוני החג צדה את עינו של לייבל'ה מודעה גדולה בעיתון 'משפחה'. במודעה נכתב כי שר הפנים הרב אריה דרעי וראשי הרשויות החרדיות מברכים את ראש העיר מודיעין עילית, יעקב גוטרמן. על זכייתו בפרס שר הפנים לחדשנות טכנולוגית, לייבל'ה רק תוהה מה עם פגעי הטכנולוגיה?



יצא לו לייבל'ה לרחובה של עיר שם הבחין בג'יפ קאיה (לא, לא הכלבה של ראש הממשלה). כשבירר לייבל'ה מי הוא בעל הרכב והאם הוא מוכן להזיז את רכבו - יען כי חוסם הוא את רכב האברכים של לייבל'ה. הובהר לו כי הג'יפ החדש שייך למוטי כהן ממעדני זהבה. את הרכב הישן העניק לחול המועד בלבד, למלך הבלתי מעורער ממקהלת שירה, אלי שפריי, שחזר מהכפור הניו יורקי לישראל. לייבל'ה שלף את מצלמתו והנציח את העברת הבעלות שהתבצעה בערב החג.



בדרכו הבחין לייבל'ה כי מחוץ לביתו של השליח הרב מענדל דייטש ז"ל ישנה התגודדות מרשימה, לייבל'ה מיהר להידחק בין ההמונים והבחין ברב הראשי הרב לאו, יהושע פולק מהפלג הירושלמי והרב הבלין מחב"ד. שלושת הגדולים שוחחו בינהם ונראו מחויכים מתמיד.



'לא נבראו המועדות, אלא כדי שיעסקו בתורה' שינן לייבל'ה לעצמו. את המימרה הידועה הזכיר לליבל'ה עורך אתר ב'קול חי' לשעבר, יוסי צלינקר. שלא מזמן הודיע על פרישתו. צלניקר נתפס השבוע בעדשתו של לייבל'ה כשהוא יושב והוגה בדף היומי על שרפרף קטן, לייבל'ה מתרגש מעמל התורה השפוך על פניו.



אמנם עדיין יש פגרה אך חשקה נפשו של לייבל'ה לעבור מעט מול הכנסת הידוע בבחינת 'טועמיה' שם הבחין לייבל'ה בעוזרו של גפני, חבר הכנסת אורי מקלב. שנצפה בכנסת גם בפגרה. מקלב שוחח עם מאבטחי המשמר שהתענינו בחוק השבת וסיפר להם כי גם לו יש מה להציע. לייבל'ה תיעד הכל במצלמתו ומביא לכם את הסרטון.



ראשית שלח לייבל'ה את שליחו המיוחד לעניני חוץ לארץ וכו' לאודסה. שם נראו יו"ר זק"א משי זהב ומארגן הנופשים החברתיים חיים אוטמזגיין, השניים ישבו יחד עם איציק שטרן וניהלו ממש בשידור חי את מבצע החיפושים בכנרת אחר שלושת הנעדרים.



ובארץ חזקי פרקש האיש הכל יכול של חיפה והצפון לבש את מדי המשטרה מפני קדושת המועד ויצא לכנרת להביא תוצאות, חזקי הבורח מפרסום כמו מתאונות לא הביא עמו רחפן צילום, אך לייבל'ה תיעד.



מאודסה הגיעה הודעה דחופה לביפר הוותיק של לייבל'ה, מסתבר שבעריש פילמר האהוב לראשונה בישר לעוקביו כי הוא שוהה באי בקרואטיה, לייבל'ה מחה דמעה למראה זיו פניו המתוק של האיש. ויתרה מכך על כך שהחליף את דמותו המצויירת בקווי מתאר, בתמונה מלאת חיים.

שלושה רגלים וארץ אחת
ורגע לפני אירועי החג ההמוניים באלעד והמימונה הצבעונית, נצפה ראש העיר הבולדוזר ישראל פרוש בגן החיות שהקים, ראש העיר ובכירי העירייה עקבו מקרוב אחרי צעדיו של הצב האיטי. בעיריית אלעד הצטיידו לאחרונה ביועץ תקשורת חדש שאת זהותו לייבל'ה מנוע מלפרסם בשלב זה ורק יאחל לו הצלחה.



ומכאן עובר לייבל'ה לארץ הקודש, לדווח על אלו שנשארו כאן וגם הם לא מעטים. בסיבוב בשכונות הירושלמית הבחין לייבל'ה בהשתאות רבה בסגן ראש עיריית ירושלים שיצא לסייר בשכונות למען יבדוק את מצב הניקיון, לייבל'ה רק מקווה שהוא בודק גם בבניין העירייה עצמה, כי לפי הדיווחים גם שם 'מלכלכים' לא מעט. בכל אופן לייבל'ה מאחל שפ"ע ברכה והצלחה.



ואפרופו עירייה, הבחין לייבל'ה במי שכנראה יאכלס אותה בעתיד (כך לפחות יש כמה מקווים). הרי הוא מר משה ליאון שנראה במהלך החג במעמד הקבלת פני רבו אצל רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן. לייבל'ה ניסה להקשיב האם הייתה שם ברכב לראשות העירייה, אך לא הצליח להאזין מילה במילה. במידה וליאון יחזיק בראשות ביום מן הימים, זכרו נא היכן שמעתם זאת בפעם הראשונה.



במורד הרחוב הבחין לייבל'ה בח"כ הטרי כמו לחם אחר הפסח, הלא הוא מיכאל מלכיאלי הי"ו שהגיע עם ילדיו לזקן הראשלצי"ם, הרב בקשי דורון שליט"א. הרב בירך את הח"כ מעומק ליבו ואף העניק לו את ספרו החדש.



ומעיר הקודש עובר לייבל'ה לדיווח מצפונה של ארץ הקודש, וכך בעוד רוח קלילה פורעת את בלוריתו המסופרת של לייבל'ה, הבחין לייבל'ה בצלם שוקי לרר שחגג במלון 'רמדה' בחדרה. לכינוס הידוע של ש"ס שלח שוקי את 'בנו וממשיך דרכו' נפתלי, למען יביא לעם תמונות חדות מראה. לרר האב, הניח מרפקיו במרפסת של הקומה העשרים במלון וצפה בגלים המתנפצים המשתקפים מחלון חדרו.



ומה עושים הצלמים בספירת העומר? צלם החתונות הנודע אריאל רבינסקי נצפה השבוע ברשת פארם כשהוא רוכש כדורי אופטלגין לייבל'ה שקנה אקמול מיהר לתעד.



עם מוצאי חג ראשון מיהר לייבל'ה לאסוף וללקט דיווחים, ממש כמו פירורי המצה שעפים לכל עבר.

ראשית מדווח לייבל'ה על איש החסד הגדול, שהפך למנחה מבוקש בכל קנה מידה. הוא הוא חונה דייטש שנצפה בחול המועד כשהוא מרים את בנייני האומה על הרגליים. האירוע הוא האירוע השנתי של 'בלב אחד'. דייטש אישר ללייבל'ה את הפרטים כי אכן יש לו בקשות רבות להנחות אירועים גדולים בארץ ובחו"ל בקיץ הקרוב, לייבל'ה אכן האזין כי ישנן שיחות ממתינות רבות ברקע, כפי הנראה של מנכלי"ם גדולים המעונינים לשכור את שירותיו של דיישט.





אם אתם חיילים (לא ברצינות, לייבל'ה חושב כי סביר להניח שלא, עקב גזירת הגיוס). אבל אם חס וחלילה נקלעתם לכך, בוודאי אכלתם מצות בפסח. לייבל'ה חושף כי המצות של צה"ל נאפו במאפיית 'באיאן' בביתר עילית, לייבל'ה קיבל מחבר חייל (לא ממש חבר קרוב, הוא רק עבר בסביבה ולייבל'ה לא ממש מכיר אותו). את הקופסה המהודרת וגילה כי חסידי 'באיאן' אפו את המצות.



לייבל'ה גם גילה כי גם המפכ"ל אלשיך טעם מאותן המצות בדיוק ובביקור הדו שנתי של סגן השר פרוש ויוסי דייטש במעונו של האלשיך נראו על השולחן מצות מהמאפייה החסידית. לייבל'ה התרגש מאד ואף כינה בליבו את המפכ"ל 'האלשיך הקדוש'.



בכינוס הידוע של הקבלת פני רבו, או כפי שיש המכנים אותו 'הקבלת פני ריבו' עמד אמן הרגש מוטי שטיינמץ כאחד האדם בעמדת השמירה ועבר בידוק ביטחוני. שטיינמץ כמובן לא היה לבדו, לצידו היה מוישי ביכלר האגדי. לייבל'ה רק קיווה בליבו כי מוטי יודע כי מדובר בכינוס ולא בחופה כהרגלו בקודש.



ושמחה גדולה בעיתון 'משפחה' העיתונאי המוכשר, שלומי גיל. חגג בעיצומו של חול המועד את שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. גיל כתב ברשת החברתית בזו הלשון: "הַטּוֹב כִּי לֹא כָּלוּ רַחֲמֶיךָ, וְהַמְּרַחֵם כִּי לֹא תַּמּוּ חֲסָדֶיךָ, כִּי מֵעוֹלָם קִוִּינוּ לָךְ. ברוך הבא, בן שלנו". שמחת הברית נחגגה השבוע ביום רביעי בירושלים. לייבל'ה מאחל מזל טוב על העולל החדש שהצטרף 'למשפחה'.



במוצאי החג לייבל'ה הגיע למאפיית ויז'ניץ בבני ברק. לייבל'ה הבחין ביו"ר ועדת הכספים, גפני הגיע עם נכדיו לטעום לחמניות. לייבל'ה ראה כי הח"כ החרוץ מקפיד גם במוצאי הפסח על 'תנור ראשון' ויתכן שאף על 'ריחיים של יד' לכם הקוראים לייבל'ה מגיש תיעוד וידאו בלעדי מהמראה הנהדר של יו"ר דגל התורה רוכש לחמניות במקום האהוב עליו ביותר, תמיד לייבל'ה מתרגש לראות את האיחוד בין 'ליטוואק' כגפני לחסידות מפוארת כויז'ניץ, נכון, בינתיים רק בלחמניות - אך כך כולם מתחילים.



ומי שקנה את החמץ מהגוי במוצאי החג היה הגאון הרב יצחק דוד גרוסמן שעם הלבוש של החג מיהר לקנות את החמץ לטובת תושבי מגדל העמק, מי שלייבל'ה ראה עומד ליד הרב גרוסמן היה עוזרו הוותיק מהעבר ישראל ירט שעקב אחר כל תהליך הקנייה.



ודיווח על פסח בלי לדווח על מימונה, זה כמו לעשות סדר בלי להגיד 'פסח-מצה ומרור'. במוצאי החג במימונה הגדולה באודסה ראה לייבל'ה את העסקן האלעדי ברוך שטרן מבצע סלפי עם משי זהב שנראה מותש מתמיד.



ויש גם מי שחזרו ללימודים. בליל שישי האחרון נערך כנס בוגרים מיוחד של "הבצפר" החרדי לפרסום ויחסי ציבור, בין הבוגרים שנצפו במהלך הכנס לכד לייבל'ה את הפוליטי של 'בחדרי' עם הרל"ש הנמרץ של "איחוד הצלה" בליבון סוגיות בעניינים העומדים ע הפרק...



פינת הממים
וכדי שאשכנזים מבטן ומלידה יחושו נח במימונות למינהן, מציע יוסי חיים יוצר הממים של לייבל'ה, שחזר מחופשת פסח הצעה יעילה לשלב למען תרבה האחדות בעם.


פינת המזל טוב
שמחה גדולה בבית 'איחוד הצלה' אשר בסניף בני ברק. היו"ר הבולדוזר, אפי פלדמן. חגג את הולדת בנו השלישי 'בשלום זכר' כמיטב המסורת. וכך בשבת חגג עם החברים בבית הכנסת של העבודה בבני ברק, ולמרות שחג פסח עכשיו הארבעס והשתיה, הזכירו יותר את חג פורים, בכל אופן לייבל'ה מאחל מזל טוב מעומק ליבו.

וברכת מזל טוב לישראל פכטר, חבר מועצת עיריית ביתר ורעיית ושרה מנכלי"ת 'שרה תקשורת' לרגל הולדת הנכדה, לייבל'ה מקווה כי הפעם לא יצנזרו את השם ויאחלו בעיתון מזל טוב בשם המפורש והמלא.

והרב שמעון גוטמן, מזכ"ל מוסדות צאנז בירושלים. חגג את שמחת הולדת בנו. בשבת שעברה ערך 'שלום זכר' בהיכל ביהמ"ד הגדול צאנז בירושלים.

ומזל טוב למוסדות זוועהיל שהתחדשו במנכ"ל חדש לחסידות, החדש הוא מיכאל גרליץ מבית שמש שהחליף את המנכ"ל הקודם יוסל'ה דייטש. לייבל'ה בטוח כי אחרי כזה מנכ"ל תבוא ישועה למצב הכל(כ)לי של החסידות.

מזל טוב לבנן של קדושים, הבעל מנגן פיני פולק מבערגזעס. אחיו של ילד הפלא דודי, לרגל הולדת הבת לאחר שנות ציפייה שיזכו לגדלה בנחת ובשמחה.

ומזל טוב למרדכי גליק, האיש והארכיון של חסידות בעלזא, הממנכ"ל אף את משרד הפרסום 'פוקוס' לרגל הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

והאמרגן דוד פדידה חגג את שמחת הולדת בתו בשעה טובה, לייבל'ה מצפה לאיזה שיר שיפיק אחד הזמרים במיוחד לאירוע חשוב שכזה.

ולסיום, מזל טוב למלחין החסידי הגדול, הרב חיים בנט ולבנו המנצח ראובן (רובי) בנט להולדת בתו, נכדתו, נינתו בת לבנו זאב. לייבל'ה מאחל שירווה הרבה נחת מכל יוצאי חלציו, תענוג ונחת יהודית אמיתית.
לייבלה רכילות חרדית משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד