כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

סקר חדש: נתניהו מזנק; כחלון ממשיך לצנוח

אחרי המשבר עם שר האוצר משה כחלון, ואחרי שאזרחי ישראל כמעט הלכו בעל כורחם לבחירות, סקר חדש מצביע על התחזקותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כולנו מקבלת שבעה מנדטים בלבד, כמוה גם ש"ס ויהדות התורה

סקר חדש: נתניהו מזנק; כחלון ממשיך לצנוח
יונתן זינדל, פלאש

אחרי המשבר עם שר האוצר משה כחלון, ואחרי שאזרחי ישראל כמעט הלכו בעל כורחם לבחירות, סקר חדש מצביע על התחזקותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפלגתו – הליכוד, ועל ירידה בכוחו של יאיר לפיד ויש עתיד.

מסקר שהתפרסם הערב בערוץ 2 ושנערך על ידי מכון המחקר 'מדגם', עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות בעת הזו – תנועת הליכוד הייתה מקבלת 28 מנדטים, בעוד שיש עתיד ניצבת במקום השני עם 24 מנדטים.

הרשימה המשותפת ממוקמת בסקר במקום השלישי עם 13 מנדטים, אחריה המחנה הציוני עם 12 מנדטים והבית היהודי עם עשרה מנדטים.

ומה קורה עם מפלגת כולנו שעושה בימים אלו הכל בכדי להגדיל את כוחה לקראת הבחירות הבאות? על פי הסקר, כולנו מקבלת שבעה מנדטים בלבד, כמוה ש"ס ויהדות התורה. ישראל ביתנו ומרצ מקבלת 6 מנדטים, כל אחת.

ומי שלא עבר את אחוז החסימה הוא שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, שהצהיר כי יתמודד על ההנהגה בבחירות הבאות.

בנוסף, הנסקרים בסקר נשאלו, כמה הם מרוצים מרמת תפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, 61% השיבו כי הם אינם מרוצים מתפקודו של נתניהו, 33% בלבד השיבו כי הם כן מרוצים ו-6% נוספים לא השיבו כלל על השאלה.

הסקר גם בדק את תמיכת הציבור בתוכנית הכלכלית החדשה של כחלון: 85% מהנסקרים תמך בתכנית ורק 5% מתנגדים לה, היתר סירבו לענות בנושא.

"האם אתם סבורים כי מצבכם הכלכלי ישתפר בעקבות התכנית?", נשאלו הנסקרים בסקר. 45% מהם השיבו כי התכנית לא תשפיע עליהם. 41% סבורים כי מצבם הכלכלי ישתפר, ואילו 14% סירבו לענות בנושא.

וגם על התנגדות הנהגת הליכוד לתוכנית הכלכלית של כחלון: 63% טענו כי זה נובע משיקולים פוליטיים, 15% טענו שההתנגדות נובעת מדאגה לקצבאות הנכים וכפי שהליכוד דורשת.
סקר הליכוד יש עתיד כולנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד