א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ביבי ל'פוקס ניוז': "להפסיק לממן רוצחים"

בראיון שהעניק ראש הממשלה בנימין נתניהו ל'פוקס ניוז', הוא טען כי כשלב ראשון – על הפלסטינים להפסיק לממן את הטרוריסטים

ביבי. צילום: פלאש90
ביבי. צילום: פלאש90

בראיון מדיני שהעניק ראש הממשלה בנימין נתניהו ל'פוקס ניוז' האמריקאי, הוא טען כי כשלב ראשון – על הפלסטינים להפסיק לממן את הטרוריסטים ובני משפחותיהם: "המבחן הראשון לשלום עם הפלסטינים, צריך להיות שיפסיקו לשלם לטרוריסטים", אמר ראש הממשלה.

לדבריו של נתניהו, "הרשות הפלסטינית נותנת על בסיס שנתי מאות מיליוני דולרים לטרוריסטים ומשפחותיהם שרצחו ישראלים ואמריקנים, זה לא נתפס. אחרי עשור זה יכול להיות יותר ממיליארד דולר שנותנים לטרוריסטים. זה משוגע - הם משלמים לטרוריסטים לא על סמך מחיה, אלא על סמך הריגה, ככל שאתה יותר הורג אתה מקבל יותר"

"אנחנו מבטיחים חופש תנועה מלא לכל הדתות למקומות הקדושים, אנחנו מבטיחים חופש דת לכולם ברוח כבוד לכל הדתות. איך אתם יכולים לשלם לטרוריסטים?", תמה נתניהו.

לדבריו, "הדרך היחידה לשינוי היא לחץ עליהם להשתנות, שהעולם יגיד להם להשתנות ולשנות את דוקטרינת המוות, הראשון שיקבל בברכה את השינוי זה אני", טען, "אני מכיר את מחיר המלחמה, אין מי שיותר רוצה שלום מישראל, אנחנו מלמדים את הילדים שלנו שלום. מה שאנחנו אומרים בפנים אנחנו אומרים בחוץ".

מלבד הסוגיה הפלסטינית, ראש הממשלה התייחס בראיון גם לאיראן ולהסכם הגרעין שנחתם עמה: "אין שאלה שהעסקה עם איראן סוללת את הדרך לנשק גרעיני, משהו שלעולם לא נקבל ולא ניתן לזה לקרות, אבל גם מדינות אחרות באזור מתנגדות לזה".

לדבריו, "אני חושב שיש הכרה בזה היום בוושינגטון, של טראמפ ואנשיו, אני רוצה לתת קרדיט לאובמה על דברים רבים ועל הבנה ותמיכה בישראל אך היו לנו חילוקי דעות והגדול שבהם היה איראן. אני חושב שזה סולל את הדרך לאיראן ולכלכלה האיראנית לכלכל את התוכנית הגרעינית ולהגדיל את הסכסוכים באזור".

הוא נימק את ההתנגדות הישראלית לעסקה ואמר כי "הבעיה שלי עם העסקה היא לא שהם יפרו אותה, אלא שאם הם לא יפרו הם ילכו בתום העשור לפצצה עם הרבה כסף. העסקה נחתמה, הכלכלה שלהם משתפרת, הם מקבלים מאות מיליונים. הם נלחמים בסעודיה בתימן. הם מנסים להקים בסיס במזרח התיכון, אתה יכול לדמיין בסיס איראני בים התיכון?".

לדבריו, "אמרתי לפוטין שזה לא רעיון טוב. יש לנו יחסים טובים עם רוסיה אבל זו נקודה שאנחנו לא מסכימים לגביה".
איראן הרשות הפלסטינית מחבלים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד