י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

איך קרה שיותר ויותר מסעדות כשרות מציפות את תל-אביב?

בעלי מסעדות מסבירים למה הוויתור על הצ'יזבורגר לא היה קשה, ואף העלה את ההכנסות • יצחק נחשוני מביא לכם בשורה טובה לקראת השנה האזרחית החדשה

איך קרה שיותר ויותר מסעדות כשרות מציפות את תל-אביב?
אל גאוצ'ו

אם נתקלתם, כמונו, בידיעה שפורסמה ב-ynet על דו"ח עיריית תל אביב הקובע שכל תל אביבי עשירי לפחות הוא היום...זר, זה אולי אמור להפחיד אתכם, אבל זו אינה החדשה המסעירה ביותר המגיעה מהעיר הגדולה.

בתחרות על המקום הראשון בכתבות המפתיעות זוכה בעינינו העיתון המזכיר את שמו של ראש העיר חולדאי - "עכבר העיר". כל הזמן הוא מכרסם, אבל השבוע יצא בכותרת ענק בנוסח "כבר לא עיר של חזירים".

מסתבר שלמרות חלקם הגדול של ה'זרים' בין אזרחי העיר, ואולי דווקא בשל כך שהרי הם אוכלי בשר כלבים ולא חזירים, "יותר ויותר מסעדות כשרות מציפות את תל אביב", עד שאפילו עיתון 'צפונבוני' כמו 'עכבר העיר' אינו יכול להסתיר זאת עוד.

לירי הלפרין, בכתבה עם רוטב של אכזבה: "עד לאחרונה המילה כשרות עוררה לא מעט סלידה אצל הלקוחות התל אביביים, בעודם באים לבחור מסעדה. כף רגלם, שנראית הכי מיליון דולר, לא רצה לדרוך חלילה במקום שבו בייבי קלמרי או אספרגוס עטוף בייקון לא מופיעים בתפריט לצד איזה ג'מבו שרימפס בספיישלים. אולם היום המצב משתנה וגל של מסעדות כשרות חדשות 'מכה' בעיר. יתרה מכך – מסעדות קיימות ועובדות, עושות הסבה והופכות לכשרות אף הן".

ההסבר לתופעה, כפי שמובא בידיעה, מכחיש את כל מה שמופיע בכל העתונים האחרים על יחסי חרדים-חילוניים, ועל מוסר העבודה של החרדים.

לדברי הכתבת השינוי בגישה נובע מכך שחבורה של חברים, העובדים יחד, או אפילו משרתים, מגיעה לסעוד ואז לפתע שומר הכשרות שביניהם מסרב להצטרף. הדבר הזה - כך על פי הנאמר שם - הביא מסעדות רבות להתאים את המטבח שלהם למצבים אלו.

צחי בוקשתתר, הידוע כבעלים של רשת מסעדות 'בלאק', מסביר שהוויתור על הצ'יזבורגר לא היה קשה ואף העלה את ההכנסות. "קבוצה של חיילים שאחד מהם דתי לא צריכה לעמוד בפני הדילמה אם לעבור למקום אחר או לתת לחבר להסתפק בשתיה", הוא מסביר, "אחרי ההכשרה היתה עליה משמעותית בתפוסה וכיום זה סניף יותר מצליח. אי אפשר להגיד שמישהו מאיתנו מתחרט".

בכתבה מצוטטים עוד בעלי מסעדות רבים שהחלו לשמור על כשרות ובפיהם רק שבחים על הצעד שעשו. תעודות הכשרות מחייבות את המסעדות הכשרות גם לסגור אותן בשבת. "צריך כוחות מיוחדים לסגור מסעדה בטיילת בשבת", אומר ארמדו קדוש בעליה של מסעדת הדגים 'ארמדו בטיילת' שהחליפה את פירות הים בדגים ואת הבשר בכשר למהדרין, לדבריו משיקולים עיסקיים.

השבוע יש לכל התופעה שהיא נושא הכתבה משמעות עודפת ומיוחדת. ליל שבת יהיה ליל ה'סילבסטר' ובתל-אביב יהיו לראשונה עשרות מסעדות ומקומות בילוי שפעלו בסילבסטר הקודם, סגורים על מנעול ובריח, בשל הפיכתם לכשרים.

מסתבר שבסילבסטר הזה גם לנו יש סיבה למסיבה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד