כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרב הראשי של רוסיה: אם לה פן תנצח - על יהודי צרפת לעזוב מיד

הרב הראשי של רוסיה בערל לאזאר, הנחשב לאחד ממקורביו של הנשיא ולדימיר פוטין, נאם לקראת הבחירות בצרפת ושיחרר הצהרה משמעותית בקשר למועמדת הימין הקיצוני המובילה עד כה בסקרים • 47 מיליון צרפתים יצאו להצביע היום

הרב בערל לאזאר
הרב בערל לאזאר

האתר JTA מדווח שהרב הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר, קרא ליהודי צרפת לעזוב את ארצם אם הפוליטיקאית הימנית הקיצונית מרין לה פן תיבחר לנשיאה.

הרב לאזאר, רב חב"די המכהן בתפקיד הרב הראשי של רוסיה ומתגורר ברוסיה במשך 25 שנה, אמר את הדברים ביום שישי האחרון, בעת שהשתתף בכנס על לימוד יהדות ליד מוסקבה שאורגן על ידי ארגון "לימוד". "אם מרין לה פן נבחר לנשיא צרפת, על היהודים לעזוב", אמר הרב. הרב לאזאר היה הנואם המרכזי של האירוע, שבו השתתפו 2,500 אנשים,

הסקרים האחרונים לקראת הבחירות לנשיאות בצרפת הצביעו על כך שהמועמד העצמאי של המרכז, עמנואל מקרון, נמצא במרוץ צמוד עם לה פן, מנהיגת מפלגת החזית הלאומית ובתו של מייסדה ז'אן מרי לה פן, שהורשע על הכחשת שואה והסתה לשנאה גזענית נגד יהודים.

לאחרונה הצהירה לה פן כי תאסור חבישת כיפה בפומבי, וקראה לאסור על החזקת שני דרכונים במקביל, מה שאומר שאזרחים צרפתים שיש להם גם דרכון ישראלי יצטרכו לבחור באחד מהם. היא טענה שזה לא דווקא נגד יהודים, אלא כדי להילחם באסלאם.

יהודים צרפתים רבים רואים את מרין לה פן כמסוכנת, וקבוצת ה- CRIF שמאגדת את הקהילות היהודיות בצרפת כינתה אותה ואת המועמד הקומוניסטי השמאלי הקיצוני ז'אן לוק מלנשון "מועמדי שנאה". נשיא ה- CRIF, פרנסיס קאליפאט, אמר ביום שישי כי לה פאן היא "סכנה ממשית לדמוקרטיה של ארצנו". בשנת 2014, במהלך מבצע "צוק איתן", בנאום תמיכה בעזה, גינה מלנשון את יהודי צרפת התומכים בישראל.

כאמור הרב לאזאר בנאומו ביום שישי, אמר כי "המצב שם [בצרפת] מדאיג מאוד, לא רק בגלל מהגרים, אלא גם משום שהאוכלוסייה הכללית הולכת לכיוון קיצוניות. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא עליית מפלגות ימין קיצוני".

הרב לאזאר שיבח את הנשיא פוטין בנאומו ביום שישי ואמר: "פוטין היה הנשיא הראשון שדיבר בפומבי נגד האנטישמיות ועזר כמה שיכל ליהודים ברוסיה. ברוסיה אין אנטישמיות ממסדית". יצויין כי תחת חסותו של פוטין, פדרציית הקהילות היהודיות של הרב לאזאר הפכה לארגון היהודי הגדול ביותר ברוסיה.
בערל לאזאר הרב הראשי לרוסיה צרפת בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד