כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שר הביטחון לשעבר חשף: הציעו שוחד של מיליון שקל

עמיר פרץ, שעל שמו רשומה הצלחת כיפת ברזל, חשף את אחת ההצעות המושחתות שנועדו לקבור אותה

עמיר פרץ, פלאש90
עמיר פרץ, פלאש90

אין ספק, אחד מההישגים הבולטים של המועמד לראשות מפלגת 'העבודה', ח"כ עמיר פרץ, הוא כיפת ברזל, שאותה אישר בעת כהונתו כשר הביטחון. אמש חשף פרץ כי היו גורמים אינטרסנטים שהציעו לשלם שוחד בכדי לשבש את אישור התוכנית.

באירוע שהתקיים אתמול, חשף פרץ כי אחד מחבריו קיבל הצעה לשוחד של מיליון שקל, בתמורה שפרץ – שר הביטחון דאז – יודיע כי הוא מתכוון לקיים דיון מחודש בנושא כיפת ברזל. "יום אחד נכנס אליי אחד החברים שלי, אומר לי, תשמע, מחכים לי מיליון שקלים בבנק, רק דבר אחד אני מבקש, תודיע עכשיו שאתה מוכן לקיים דיון מחודש על כיפת ברזל'. הוא אפילו אמר לי - אתה לא חייב להתחייב לשינוי בחוק", חשף פרץ.

פרץ המשיך לספר: "אמרתי לו - תקשיב, אתה רואה את הדלת? תצא כמה שיותר מהר כי אחרת אתה תצא מפה לא עם הרגליים, צא מהר ככל האפשר". פרץ נשאל איזו חברה הציעה את השוחד, אך לא השיב על השאלה: "מה זה משנה? הוא לא קיבל. זו הייתה אחת החברות המתחרות, עמדנו בלחצים גדולים מאוד באותה תקופה, אבל זה היה השיא".

בהמשך הוא התייחס לסוגיית ניצולי השואה בישראל ואמר: "הממשלה מוכרחה לשנות את גישתה לניצולי השואה. משקלם המספרי באוכלוסיה הוא קטן, אך משקלם ביסודות הערכיים של מדינת ישראל הוא עצום. יש 158 אלף ניצולי שואה בישראל. בחודש הבא זה יהיה 157. הם בודדים, זקנים וחולים. ניצולים רבים נותרים רעבים מפני שהמדינה לא מסייעת להם ברכישת מזון; אלפים מהם, שהגיעו לשנות ה–80 לחייהם, ממתינים עדיין לדיור ציבורי; רבים אינם מקבלים טיפולים סיעודיים המגיעים להם; וטיפולי בריאות הנפש המוצעים להם מוגבלים".

לדבריו של שר הביטחון לשעבר: "אחד הדברים הכואבים ביותר היא הבדידות. לפעמים כל מה שצריך זה מעט רצון טוב וחשיבה יצירתית ואולי רק מעט ותושייה. פנתה אלי אחת מהתומכות שלי, אישה צעירה מגבעתיים, שמבקשת לקדם יחד שיתוף פעולה רחב בין תנועות הנוער בארץ לבין אוכלוסיית ניצולי השואה, כך שבני 14-17 "יאמצו ניצול" ויבקרו אותו או אותה פעמיים בשבוע".

"גם על רקע זה של חוסר יוזמה ואפס יצירתיות מתקבל הרושם שהממשלה לא ממש מוטרדת מהמצוקות הנוראיות של ניצולי השואה. מבחינתם מדובר בבעיה שהולכת ומצטמצמת עד שתיפתר מעצמה. בשנה שעברה אלו היו 200 ניצולים שהלכו לעולמם בכל שבוע, השנה יהיו בשבוע 250 ובסה"כ 12 אלף בשנה. בשנה הבאה המספר יהיה 350 בשבוע", הוסיף.
עמיר פרץ כיפת ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד