כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חולדאי משמיץ: החרדים בתל אביב רואים נשים לא צנועות, ומאושרים

ראש עיריית תל אביב התייחס הבוקר לסערת המרכולים, וסיפר מדוע החרדים המתגוררים בתל אביב מאושרים לחיות בעיר - על אף הפריצות והחנויות המחללות את השבת בפרהסיה

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי
ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי

הבוקר (ראשון) התייחס ראש העיר ת"א–יפו רון חולדאי, ששוקל להתמודד על ראשות מפלגת 'העבודה', לסערה ולמאבק שאותו הוא ניהל לפתיחת המרכולים בשבת. חולדאי שוחח עם נועם זיגמן ב'קול ברמה' והתמקד בהצעת החוק החדשה של המפלגות החרדיות.

במהלך דבריו חולל חולדאי פרובוקציה כשאמר למראיין כי "החרדים במרכז תל אביב רואים הכל. הם רואים נערות הולכות בלבוש ברוך השם לא צנוע במושגים חרדיים. הם רואים את כל עם ישראל, אבל החרדים בתל אביב יפו מאושרים. למה? כי לא מתערבים להם".

חולדאי התייחס לחוק השבת ואמר כי "אני פועל על פי החוק תמיד, פעלתי על פי החוק ואמשיך לפעול על פי החוק", הבהיר חולדאי, "אני מוחה על האמירה 'חוק עוקף בג"ץ', יש חוק במדינת ישראל והוא מסמיך את הרשויות המקומיות לפעול בעצמן ועל פי סמכותם. כך בני ברק סוגרת את מה שמותר, נצרת - הכל פתוח, מי שלא פעל על פי החוק הייתה הממשלה שלא אישרה חוק עזר שאשור על פי החוק. בג"ץ אישר שפעלנו כחוק, אני חוק עוקף בגץ אלא יש לשנות את החוק".

לדבריו של חולדאי, אם אכן הח"כים החרדים יצליחו לחוקק חוק חדש – הרי שהוא יפעל על פי החוק ולא יישאר את פתיחת החנויות בשבת. "אני פועל על פי החוק, ואם מדינת ישראל תחליט שהיא מפסיקה לאשר משחקי כדורגל בשבת – אז לא ישחקו בשבת. ואם הם יחליטו שאסור לבני אדם לנסוע בשבת בכבישים והם יהיו סגורים במחסומים ואף אזרח לא יכול לנסוע במכוניתו בעירו ובארץ – אז לא ייסעו בארץ".

חולדאי המשיך: "אם המדינה תהיה מדינת הלכה, הבן אדם הפרטי לא יוכל לנסוע בכביש. זה בדיוק ההבדל בין מדינה דמוקרטית למדינת הלכה. במדינת ישראל מדינת היהודים הדמוקרטית, היהודים החליטו על פי חוק שמותר לרשות המקומית להחליט על פתיחת חנויות בשבת על פי הסמכות המסורה להם. אם הכנסת תחליט אחרת – נפעל כולנו אחרת".

"אני מתפלא, איך תמיד הציבור החרדי והדתי מצליח כל פעם לספק לקהל שלו סיפורים מצוצים מן האצבע. בכל הארץ מתקיים מסחר של קניונים גדולים מאוד, בשבת, בת"א אין מסחר בשבת, רק מרוכלים שמשרתים את הציבור, שיש לו דירות קטנות ללא מזווה. יש 20,000 עסקים בתל אביב יפו, מתוכם רק 200 פתוחים בשבת. כל החנויות סגורות".
חולדאי תל אביב מרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד