כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"42 ילדים נהרגו השנה בתאונות"

שום דבר חיובי לא נשמע בסיכום השנה האזרחית של 'אור ירוק' • השתתפנו בכינוס וקיימנו ראיון וידיאו עם ראשי העמותה • האשם המרכזי: שר התחבורה

מנהלי עמותת אור ירוק על רקע הקמפיין שמציף את המדינה
מנהלי עמותת אור ירוק על רקע הקמפיין שמציף את המדינה



"אילו שר התחבורה היה בוחר שלא לקצץ בתקציב הבטיחות בדרכים והמשטרה - אחי היה יכול להיות עמנו". את הדברים הללו אמר בכאב רב רותם הירשפלד, שאחיו גיא בן ה-42 נהרג בתאונת דרכים שנגרמה על ידי נהג שיכור והותיר אחריו ארבעה ילדים.

עמותת 'אור ירוק' כינסה השבוע מסיבת עיתונאים בה דיברו מייסד העמותה והעומד בראשה על המחדלים בניהול המאבק בתאונת דרכים, כשאת רוב הביקורת ספג שר התחבורה, ישראל כץ.



"42 ילדים נהרגו השנה"

יו"ר העמותה, אבי נאור אמר כי "מסכמים היום שנה נוראית. הכישלון הצורב במאבק בתאונות והמחדלים הפכו לחמורים בשנתיים האחרונות".

נאור התייחס לבעיית התקציב שהולך וקטן בצורה משמעותית מדי שנה. נאור אף התייחס לבעיה כי ברשות הלאומית לא העמידו מנהיג במשך שנה וחצי - ורק לאחרונה מונה מנכ"ל לרשות. כמו כן הפנה נאור אצבע מאשימה לשר התחבורה ואמר: "השר אחראי לנהג שנכנס לרכב שיכור, לנהג שחצה פס הפרדה, עלה על פסי רכבת וכן הלאה.

"הטעות של השר היא בכך שהאצבע שלו מופנית כלפי הנהג. צריך להפסיק את הוויכוח הטפשי הזה מי אשם בכל תאונה. גם אם הגורם האנושי טעה, לא מגיע לו עונש מוות. התשתיות, האכיפה והפינוי צריכים להיות טובים מספיק כדי להציל ממוות, והשר צריך לומר: 'בכוחי וביכולתי למנוע את האסון הזה'".

לאחר דבריו של נאור, עלה מר שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, לדבר.

במהלך דבריו התייחס למספר ההרוגים במהלך השנה החולפת: "השנה נהרגו 42 ילדים. אם זה היה קורה בבת אחת, היו קמים ודורשים להקים ועדת חקירה. אבל הילדים האלה נעלמו אחד-אחד, ואיש לא שואל מה קרה ואיך היינו יכולים למנוע את ההרוגים האלה".





































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד