ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

דרעי ל"בחדרי": בטוח ומשוכנע שמנדלבליט לא הדליף

סערה בעקבות הפרסום ב"בחדרי חרדים" על כך שגורמים חרדים חושדים כי מנדלבליט הדליף כי שר הפנים עומד להכריע, ובעקבות כך בג"צ הזדרז לקבוע בעניין המרכולים בתל אביב • דרעי מבהיר בשיחה עם 'בחדרי': חידדתי את העובדות, אבל בטוח שלא מנדלבליט הדליף

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שמדבריו של שר הפנים אריה דרעי הבוקר בישיבת הממשלה היה נשמע כי הוא חושד שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קשור בדרך זו או אחרת לעובדה שבג"ץ הזדרז לפתע לפרסם החלטה בנושא פתיחת המרכולים בשבת, שר הפנים דרעי מבהיר את דבריו בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

לדבריו של דרעי, "חשוב לי להבהיר. אני בטוח ומשוכנע שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא הדליף חלילה את תגובתי בענין המרכולים. בישיבת הממשלה חידדתי את העובדות, שבאופן תמוה יממה לאחר שפניתי אליו - בג"ץ מיהר לפרסם את החלטתו", אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

שר הפנים מוסיף כי "אני מכבד את עבודתו של היועץ המשפטי ופי שכבר נאמר, ביום רביעי השבוע הוא יקיים דיון על בקשתי לקיים דיון נוסף בבג"ץ".

כאמור, הבוקר בישיבת הממשלה אמר דרעי כי 'בהחלטת בג"ץ נמתחה ביקורת על שרי הפנים בעבר ועלי כי לא קיבלנו החלטה בעניין פתיחת המרכולים בשבת. אני מודיע לממשלה כי קיבלתי החלטה בעניין בערב חג הפסח. פסלתי את חוק העזר העירוני של עיריית ת״א ואף הודעתי על החלטתי ביום שלישי האחרון, מיד לאחר חג הפסח, ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שאמר כי יגן על ההחלטה בבג"ץ".

דרעי הוסיף כי "למחרת, ביום רביעי האחרון, נמסרה החלטתי בכתב ליועץ מנדלבליט שביקש לעבור עליה וראה זה פלא: כעבור כמה שעות פורסמה באתר בתי המשפט הודעה כי בשעה 17:00 יפרסם בג"ץ את החלטתו בעניין המרכולים בשבת. הרי בג"ץ המתין שנים להחלטת שר הפנים, ולאחר שקיבלתי החלטה הזדרזו לפרסם החלטה. בהחלטה נאמר כי שר הפנים לא קיבל החלטה ולכן בג"ץ נאלץ לקבל החלטה במקומו. זה לא נכון".

לדבריו, "היועץ מנדלבליט קיבל ממני את ההחלטה, ביקש לעבור עליה וגם מנע ממני לשלוח את ההחלטה לעיריית ת"א, לאחר שאתר בית המשפט הודיעה כי צפויה החלטה של בג"ץ בנושא".

הוא התייחס לסוגייה עצמה ואמר: "לעצם העניין: ההחלטה הזאת התקבלה בהרכב של שלושה שופטים. אני מבקש שיתקיים דיון בבגץ בהחלטה שקיבלתי ובהרכב מורחב. מדובר בהחלטה חשובה, ערכית וחשוב ביותר שהרכב מורחב של בגץ ידון בה. היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, כבר הודיע לי כי יקיים דיון ביום רביעי בבקשתי לדיון נוסף, ואני מקווה שכך יהיה".
בגצ השבת מרכולים תל אביב הדלפה מנדלבליט דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד