כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

החרדים דורשים: לסגור המרכולים - גם בת"א

בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שהתקיימה היום בהשתתפות ראש הממשלה, הציגו ראשי המפלגות החרדיות את הדרישה לקדם הצעת חוק שתחול רטרואקטיבית ותתן מענה להחלטת בג"ץ להתיר פתיחת מרכולים בת"א בשבת

צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סערת המרכולים: בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שהתקיימה היום בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו הציגו השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וח"כ משה גפני את הדרישה החרדית לקדם הצעת חוק שתתן מענה להחלטת בג"ץ להתיר פתיחת מרכולים בת"א בשבת.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הקו שמתגבש כעת הוא לחוקק חוק שיעניק סמכויות מלאות לשר הפנים בנושאי חוקי העזר העירוניים ובכך להעביר לשר הפנים הנוכחי דרעי את השליטה המלאה על פתיחת וסגירת המרכולים בשבת.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי הנציגים החרדים דנו, האם לחוקק חוק חדש שיחול מעתה ואילך או שהוא יחול רטרואקטיבית, וכי הדרישה החרדית כעת היא לחוקק חוק שיחול רכאמור רטרואקטיבית משנת 2014 ובכך להרוויח שאף החלטת בג"ץ האחרונה תתמוסס והחוק החדש יעביר גם את סמכויות העיר ת"א לידיו של דרעי שיבטל את החלטת בג"ץ.

כמו"כ נודע ל"בחדרי חרדים" כי קודם לישיבת ראשי הקואליציה נפגשו ראשי הסיעות החרדיות לבדם בחדר סמוך, כשבהמשך הצטרף אליהם השר יריב לוין שהתמנה על ידי ראש הממשלה נתניהו כשר שיתאם וירכז את הנושא.

גורם חרדי המעורה בפרשה אומר ל"בחדרי חרדים", "ישיבת ראשי הקואליציה הייתה היום באווירה מאוד טובה וכי מסתמן שהליכוד והקואליציה ייתנו את תמיכתם להצעת החוק החדשה. לבנתיים אנחנו ממתינים לראות מה יהיה בדיון שיקיים היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביום רביעי לאור בקשת דרעי לקיים דיון נוסף בבג"ץ".
סערת המרכולים יעקב ליצמן אריה דרעי משה גפני בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד