י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סאגת ל"ג בעומר: הפתרון היצירתי של אזולאי יציל את בנט?

הסאגה סביב חופשת ל"ג בעומר: האם השר לשירותי דת דוד אזולאי הוא זה שיוציא את שר החינוך נפתלי בנט מהבוץ אליו נקלע? "בחדרי חרדים" עם הפתרון שהציג אזולאי בישיבת ההיערכות שהתקיימה במירון

אזואלי. יציל את בנט? (הדס פרוש, פלאש 90)
אזואלי. יציל את בנט? (הדס פרוש, פלאש 90)

הדרמה סביב חופשת ל"ג בעומר: האם השר לשירותי דת דוד אזולאי הוא זה שיוציא את שר החינוך נפתלי בנט מהבוץ אליו נקלע? "בחדרי חרדים" עם הפתרון שהציג אזולאי היום (ראשון) בישיבת ההיערכות שהתקיימה במירון.

כזכור, השר בנט הודיע כי הוא דוחה את חופשת ל"ג בעומר ביממה, מראשון לשני, זאת בעקבות החשש לחילול שבת. ההחלטה גררה סערה רבה בעיקר בקרב ההורים וארגוני המורים השונים שאף איימו לעתור לבג"ץ.

אולם, הבעיה המרכזית בהחלטה של בנט הגיעה כזכור וכפי שדווח לראשונה ב"בחדרי חרדים" - דווקא ממשרד התחבורה שטען כי במידה והתלמידים ילמדו ביום ראשון הרי שתהיה קריסה בכל מערך התחבורה במירון, זאת מכיוון שלפחות 25% ממערך התחבורה - תוכנן להגיע מהסעות התלמידים אשר בחופשה.

היום, בישיבת היערכות שקיים השר עם כלל הגורמים הרלוונטיים במירון, התייחס אזולאי לנושא ואמר כי הוא מתכוון לפנות לשר בנט ולהציע לו לקיים שני ימי חופשה ביום ראשון וביום שני, ובכך לפתור את הבעיה התחבורתית שמאיימת לגרור לקריסה חמורה. עוד הוסיף השר אזולאי, כי היום החופשי יגיע על חשבון יום מתוך החופש הגדול והארוך.

בנוסף, שר הדתות התייחס לבעיית חילול השבת וביקש מנציגי המשטרה שלא להגיע להר מירון אלא לאחר צאת השבת, והבהיר כי "מערך התחבורה הציבורית מכל רחבי הארץ יפעל רק החל משעתיים לאחר השבת כך שכוחות המשטרה יכולים לזרום בהדרגה להר וזאת ע״מ למנוע חילולי שבת מצד הכוחות".

כמו כן, השר העלה צדדים שונים סביב זמן ההדלקות. גורמי המשטרה טענו כי אם ההדלקות יידחו לאחר חצות הלילה הרי שיגרם שיבוש גדול במערך האבטחה והתחבורה - זאת בעקבות העובדה שההמונים יגיעו למקום מאוחר וייווצר לחץ גדול. בנוסף עלתה הבעיה כי אם ההדלקות יידחו הרי שחסידויות מסוימות ייאלצו לוותר על ההדלקה שלהן שנקבע מראש. 

משכך, מסתמן שההדלקה המרכזית של חסידות בויאן תתקיים בחצות הלילה ולא מאוחר יותר וכפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים'. "יותר מששמרו ישראל על השבת, שמרה השבת על ישראל. עלינו לעשות הכל על מנת למנוע חילול שבת", אמר השר.

נציגי המרכז הארצי למקומות הקדושים הבהירו לשר אזולאי כי האבטחה האזרחית במקום תופעל בשבת על ידי גויים בלבד וכי יהודים לא יגיעו למקום לפני צאת השבת.

גורמי הביטחון וההצלה אמרו כי כלל הכוחות יתמקמו במקום עוד לפני כניסת השבת וכי בשבת לא יוחלפו המשמרות ובכך ימנע חילול שבת.
ל''ג בעומר דוד אזולאי נפתלי בנט חופשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד