י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תוך דקות: הגבירים תרמו 120 אלף דולר לבניית המקווה הראשון בקרואטיה

אנשי עסקים, גבירים, ונגידים רבים מכל העולם עשו את חג הפסח האחרון במלון Bellevue היוקרתי בקרואטיה. במהלך החג הוזמן הרב פיני זקלס, שליח חב"ד בזגרב, לדבר בפני הנוכחים. הרב ציין כי אין מקווה בכל קרואטיה. התוצאה: תוך דקות נתרמו 120 אלף דולר

הרב פיני זקלס
הרב פיני זקלס

אנשי עסקים, גבירים, ונגידים רבים מכל העולם עשו את חג הפסח האחרון במלון Bellevue היוקרתי בקרואטיה. מי שניצחו על ניהול וארגון החופשה היו שלום יוסקוביץ', שותפו אבי פיין ו'שיא טראוול'.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי לשבת חול המועד פסח הזמינו הנופשים את הרב פיני זקלס, שליח חב"ד בזגרב עיר הבירה של קרואטיה, שיספר על החיים היהודים במקום ועל הפעילות של חב"ד בקרב היהודים.

בתפילת שחרית של שבת, לפני קריאת התורה, עלה הרב זקלס לדרוש בפני המתפללים. הדרשה עסקה בעניין חשיבות טבילה במקווה, כאשר הוא מציין שבכל קרואטיה אין אפילו מקווה אחד, דבר שגורם לצער בקרב היהודים המקומיים.

הרב זקלס ציין שעלות המקווה היא 120 אלף דולר וכי אין ידי היהודים המקומיים משגת לכך. בסיום הדרשה נעמדו מספר גבירים והודיעו שהם תורמים כסף להקמת המקווה, כאשר כל אחד לקח על עצמו חלק מהסכום, וכך, תוך עשר דקות, גויסו 120 אלף דולר להקמת מקווה ליהודי המקום.

שלום יוסקוביץ' מגולל בשיחה עם "בחדרי חרדים" את אשר אירע: "זה היה מחזה מרגש מאוד. איך שהרב זקלס סיפר על כך שאין מקווה ליהודי המקום, הנגידים ישר נרתמו וכל אחד תרם סכום כסף, עד שהושלם הסכום הנדרש להקמת המקווה".

לדבריו, "לאחר ההתרמה, כולם הרגישו הרגשה עילאית ורוחנית. 'היה כדאי לבוא לקרואטיה בשביל הקמת המקווה' אמרו. לאחר החג העמדנו אדם שיפקח על הליך הקמת המקווה ובחודשים הקרובים בעזרת השם, יהודי המקום יזכו להיטהר במימי המקווה".
קרואטיה מקווה תרומות הרב פיני זקלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד