כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

צרפת: הימין והשמאל מאוחדים נגד מרין לה פן

גם מועמד הימין פרנסואה פיון הודיע, כמו יתר המועמדים שהפסידו אמש, על תמיכתם במקרון - שזכה במקום הראשון - בסיבוב השני בעוד כשבועיים, זאת בניסיון לחסום את מארין לה פן שהגיעה למקום השני

תמונתה המושחתת של מארין לה פן. צילום: פלאש90
תמונתה המושחתת של מארין לה פן. צילום: פלאש90

מנהיגת הימין הקיצוני מארין לה פן שהשיגה את המקום השני, חגגה את עלייתה לסיבוב הבא בבחירות לנשיאות צרפת שייערך בשביעי במאי ואמרה כי "אני מציעה לכם אלטרנטיבה גדולה". היא תקפה את המתמודד שהגיעה למקום הראשון, עמנואל מקרון, ואמרה כי "השינוי לא יגיע מהיורש של פרנסואה הולנד".

מנהיגת מפלגת "החזית הלאומית" הוסיפה - "הגיע הזמן לשחרר את העם הצרפתי מהאליטה המתנשאת. אני הנציגה של העם". מנהיגת הימין הקיצוני, שהצלחתה להעפיל למקום השני עוררה זעם ברחובות פריז אמש, סיימה את נאומה בסיסמה - "תחי צרפת, תחי הרפובליקה".

מועמדי המפלגות הגדולות שהפסידו, ביניהם מועמד הימין פרנסואה פיון, קראו להילחם בכל הכוח ב"חזית הלאומית" ובלה פן. מקרון, שעלה לסיבוב השני, אמר כי "הפכנו דף בפוליטיקה הצרפתית". לה פן לעומתו הצהירה כי "תשחרר את העם הצרפתי".

ממשרד הפנים הצרפתי נמסר שלאחר ספירת הקולות בסיבוב הראשון זכה מועמד המרכז עמנואל מאקרון ל-23.77% מהקולות. במקום השני נמצאת מרין לה פן עם 21.70%. שני המועמדים המובילים הנוספים שהפסידו הם פרנסואה פיון שהגיע למקום השלישי עם 19.98%, ומועמד השמאל הקיצוני ז'אן-לוק מלנשון אחריו עם 19.40%.

בתוך כך, הקהילה היהודית שמונה בצרפת קרוב ל-600,000 יהודים, חששה מעליית לה פן. במהלך החודשים האחרונים התריעו ראשי הקהילה מפני דעותיה המסוכנות ליהודים. במהלך יום הבחירות המשטרה הצרפתית פיזרה מספר הפגנות ברחבי המדינה במחאה על מועמדותה.

בני גולן, חרדי מפריז, סיפר ל'בחדרי חרדים' על מקרה מפחיד שקרה במסעדה חלבית שבבעלות חרדית, ונמצא ברובע 19 בפריז, מתחת לבית חב"ד.

"בשעות הערב אתמול", סיפר גולן, "בזמן שמספר יהודים ישבו ואכלו, נכנס אדם שחור וביקש משהו לאכול, סיפר שלא אכל כל היום. בעל הבית שריחם עליו אמר לו לשבת, ותוך כדי שהלך להביא לו פיצה, זינקו כעשרה שוטרים למסעדה וקפצו על ההלך, גלגלו אותו על הרצפה והוציאו מהרגל שלו אקדח. מדובר היה במוסלמי, שאיים קודם לכן על אנשים בתחנת המטרו הקרובה שירצח אותם. האנשים התקשרו למשטרה, השוטרים עקבו אחריו דרך מצלמות האבטחה, וחיכו לשעת כושר לזנק עליו. חסדי השם".

הרב כץ, אחד הרבנים הגדולים של צרפת, הורה להצביע למקרון, שעלה לסיבוב השני. עתה נותר לחכות לסיבוב השני שיערך בשביעי במאי, ובו יתמודדו מארין לה פן ועמנואל מקרון ראש בראש.
צרפת לה פן בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד