י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגראי"ל הורה להתעקש: "חוק ההסדרה של המרכולים" יחול בדיעבד

בביטאון "דגל התורה" מדווחים הבוקר כי הדרישה החרדית, שנחשפה אמש ב'בחדרי חרדים', הגיעה בעקבות הוראתו החד משמעית של הגראי"ל שטיינמן, שהורה לנציגים החרדים להתעקש שחוק המרכולים יחול באופן רטרואקטיבי • ומה יעשה כחלון?

הרב שטיינמן עם יו"ר "דגל התורה" משה גפני
הרב שטיינמן עם יו"ר "דגל התורה" משה גפני

כפי שנחשף לראשונה אמש ב'בחדרי' על כך שראשי המפלגות החרדיות דרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ראשי הקואליציה לחוקק חוק שיבטל רטרואקטיבית אף את החלטת בג"ץ על העיר תל אביב - הבוקר (שני) מפרסם 'יתד נאמן' כי העמדה החרדית גובשה לאחר הוראה מפורשת של הגראי"ל שטיינמן בנושא.

כאמור, דיונים רבים קדמו לדרישת החרדים מנתניהו - האם לחוקק חוקק שיסדיר רק מעתה והילך או שהחוק יבטל את החלטת בג"ץ ויחול גם על העתירות סביב העיר ת"א שהחלו בשנת 2014. כאמור, הגראי"ל שטיינמן הורה להתעקש על פתרון רטרואקטיבי שיבטל לחלוטין את הפרת הסטטוס קוו - גם בת"א.

"על-פי הוראת רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א, בישיבה הועלתה דרישה נחרצת להשבת המצב לקדמותו בעיר תל אביב, קודם להחלטת בג"ץ המסדירה את פתיחת החנויות, ולא להסתפק בהתחייבות מכאן ולהבא", נכתב ב'יתד נאמן', "לאור כך, דרשו ראשי הסיעות החרדיות מראש הממשלה להסדיר באופן מיידי את הפרצה החמורה שלא הייתה כמותה, במתן היתר רשמי לפתיחת חנויות בשבת, תוך השלכה מסוכנת לכל הרשויות ברחבי הארץ".

יו"ר ועדת הכספים משה גפני, הבהיר אתמול בפני נתניהו כי לא תיתכן שותפות קואליציונית כזו, במתן יד לחילולי שבת. בדבריו תיאר כיצד בשנתיים האחרונות הצביעו חברי הכנסת החרדים בנושאים רבים שלא היו לרוחם, אך ורק משום שהם חתומים על הסכם קואליציוני. לדבריו של גפני, "בהסכם הקואליציוני מופיעה התחייבות מפורשת שאם ישנה פגיעה בסטטוס-קוו, מתקנים זאת. לכן מחויב הדבר שיצביעו איתנו בדבר שהוא כה חשוב לנו".

"אין מדובר כאן על נושא טכני שצריך לבדוק אותו, אלא על דבר גורלי. שבת בעם היהודי היא הנושא המרכזי. אין זכות קיום למדינת ישראל אם לא תהיה בה שבת, חלילה", אמר גפני. מלבד זאת ציין גפני כי ישנה גם פגיעה דמוקרטית, משום שהחלטת בג"ץ פוגעת באלו השומרים שבת, אשר ייפגעו מכך באופן חמור.

כפי שדווח בהרחבה אתמול ב"בחדרי חרדים", כותב הבוקר 'יתד נאמן' כי בישיבה סוכם כי ראש הממשלה והממשלה מחויבים לשמירת הסטטוס-קוו ויבקשו לקיים דיון נוסף בבג"ץ בהרכב מורחב, כאשר בפני השופטים תובא החלטתו של שר הפנים המבטלת את חוק העזר של עיריית תל אביב לאפשר חיי מסחר בשבת.

בנוסף, במידה וביהמ"ש לא יחזור בו מההחלטה החמורה, מונה השר יריב לוין, מטעם רה"מ לרכז את דרכי הפעולה לתיקון החוק להשבת המצב לקדמותו, לפני פסיקת בג"ץ לשמירה על הסטטוס-קוו. יודגש כי הדרישה החרדית שכאמור באה בהוראת הגראי"ל שטיינמן - עלולה להתסיס את השטח ואולי אף לגרום למשבר קואליציוני, זאת לאור העובדה שהדרישה היא הוראה חד משמעית של הגראי"ל.

מלבד החשש מרעש תקשורתי וציבורי, החרדים חוששים שכחלון, שהרים את דגל ההגנה על בג"ץ ומערכת המשפט, יתנגד לחוק הרטרואקטיבי - כפי שהיה בחוק ההסדרה, שבעקבות התנגדות כחלון ו'כולנו' הוא לא חל למפרע, מה שהביא לפינוי עמונה.
חוק המרכולים שמירת שבת הרב שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד