כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בני ישיבות בתביעת ענק נגד חברת אגד

איגוד בחורי הישיבות, הגיש תביעה יצוגית של 1,700,000 ש"ח נגד אגד, בגין תקלה שגרמה לעשרות אלפי נוסעים לשלם פעמיים במהלך מעבר מאוטובוס לרכבת הקלה בירושלים

צילום: הדס פרוש, פלאש90
צילום: הדס פרוש, פלאש90

איגוד בחורי הישיבות הגיש בבית משפט השלום בירושלים, תביעה יצוגית על סך 1,700,000 ש"ח נגד חברת אגד, בגין תקלה אצל החברה שגרמה לעשרות אלפי נוסעים לשלם פעמיים במהלך מעבר מאוטובוס לרכבת הקלה.

התביעה היצוגית הוגשה באמצעות עורך הדין אסף שילה, מעורכי הדין הבכירים בישראל בתחום התובענות היצוגיות, נגד חברת אגד על סך 1,700,000 ש"ח, בעקבות תקלה שהתרחשה בקווי האוטובוסים של החברה במהלך חודש ינואר 2017.

"הסיפור הוא פעוט יחסית, מבחינת הסכום הכספי, וניתן לכאורה לפתור אותו בקלות על ידי מתן פיצוי", אומר ל'בחדרי חרדים' עו"ד שילה. "פניתי לחברת אגד בטרם הגשת התביעה אולם קיבלתי תשובה לא מספקת; 'מי שיפנה אלינו, יקבל זיכוי'. אולם עלות הפנייה ו/או נסיעה לאגד - היא גבוהה יותר מסכום הזיכוי. צריך להגיע לשם פיזית, להציג את הרב קו. רוב האנשים גם לא מודעים שנפגעו".

כזכור, לקראת תחילת השנה האזרחית החדשה הודיעו במשרד התחבורה וחברת סיטיפס כי החל מ-01/01/2017 יהיה ניתן להמשיך בנסיעת מעבר מאוטובוס לרכבת הקלה (ללא עלות נוספת), גם על ידי תיקוף בהסדר החדש של ערך צבור. וזאת בניגוד להסדר שהיה קיים עד אז לפיו נוסע המתקף בערך צבור זכאי לנסיעת המשך חינמית רק כאשר הוא מחליף מאוטובוס לאוטובוס ולא מאוטובוס לרכבת הקלה.

למרות זאת, במהלך חודש ינואר, מערכות התיקוף של האוטובוסים בחברת אגד ירושלים הכילו שני קודים לתיקוף בערך צבור; קוד 2 - קוד שגוי המזכה נסיעת המשך רק לאוטובסים ולא לרכבת הקלה; קוד 62 - קוד תקין המזכה נסיעת המשך גם לאוטובוסים אחרים וגם לרכבת הקלה.

בעקבות רשלנות מצד חברת אגד, כך על פי כתב התביעה, הקוד השגוי (קוד 2) היה הברירת מחדל של הנהגים. ועל כן עשרות נהגים שלא קיבלו הדרכה מספקת מהחברה תיקפו ללקוחות אגד בקוד ברירת המחדל (קוד 2). אותם לקוחות שהמשיכו לרכבת הקלה ותיקפו שם, נאלצו לשלם פעם נוספת על אף שעל פי תקנות משרד התחבורה הם זכאים לנסיעת המשך חינם.

מכיוון שבצג במכשירי התיקוף ברכבת הקלה מופיע רק היתרה ברב קו, ואין אינדיקציה למעבר חינם או לחילופין פעולת הפחתה נוספת מהערך צבור - הרי שרוב הלקוחות שניזוקו מהתקלה כלל לא ידעו על כך.

בעבר הייתה תקלה דומה ללקוחות שרכשו כרטיסי חופשי חודשי אולם בתיקוף הם חוייבו פעם נוספת. גם במקרה זה עו"ד אסף שילה פנה לחברה, וזו הצהירה כי כל אדם שיפנה, יקבל זיכוי, אולם רק שניים פנו. "אנחנו נעמוד על כך שחברת אגד תשלם את מלוא הסכום, מי שיפנה יקבל את כספו חזרה ושאר הכסף יתרם לעמותה - ולא ישאר בידי החברה" אומר עו"ד שילה ל'בחדרי'.

מחברת אגד טרם נמסר בתגובה ל'בחדרי', כי טרם קיבלו את כתב התביעה, ויגיבו לכך בהמשך בבית המשפט.





באיגוד מבקשים מכל מי שנתקל בתקלה זאת ויש לו הוכחה לכך, ליצור קשר במייל [email protected]
תביעה יצוגית אגד רב קו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד