ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

סאגת ל"ג בעומר: מה יעשו ה"חיידרים"?

סאגת ל"ג בעומר: לאור החלטת שר החינוך נפתלי בנט לדחות את חופשת ל"ג בעומר מיום ראשון לשני, בעקבות החשש מחילול שבת בעקבות הסמיכות לשבת, רשתות החינוך החרדיות, החינוך העצמאי ומעין החינוך התורני – ניצבות בפני דילמה גדולה • דיווח: נשקלת אפשרות להקדים את החופשה ליום שישי • כל הפרטים

ילדים חרדים. אילוסטרציה (מרים אלסטר, פלאש 90)
ילדים חרדים. אילוסטרציה (מרים אלסטר, פלאש 90)

סאגת ל"ג בעומר: לאור החלטת שר החינוך נפתלי בנט לדחות את חופשת ל"ג בעומר מיום ראשון לשני, בעקבות החשש מחילול שבת בעקבות הסמיכות לשבת, רשתות החינוך החרדיות, החינוך העצמאי ומעין החינוך התורני – ניצבות בפני דילמה - האם לקיים את החופשה הרשמית ביום שני שלא ביום המקורי של ל"ג בעומר או להישאר עם היום המקורי – יום ראשון, בניגוד להחלטת משרד החינוך.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי למוסדות החרדיים היה נחסך כאב ראש גדול במידה וההחלטה הייתה של בנט בלבד, אך מאחר ובהחלטה מעורבת הרבנות הראשית והסיבה היא חילול שבת הרי שהרשתות ניצבות בפני דילמה גדולה.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי בחלק מהרשתות מתלבטים האם דין הפריפריה כדין בני ברק. כלומר, שגם אם בעיר החרדית יום החופש יישאר כבמקור, האם שבערי הפריפריה, שם מתגוררות המשפחות המסורתיות, תדחה החופשה כפי החלטת משרד החינוך.

גורם בכיר באחת מרשתות החינוך החרדיות אמר בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי "מצד אחד ההחלטה של הרב הראשי נעשתה למנוע חילול שבת, שלא קשור לציבור החרדי - שלא יחלל שבת. מצד שני, אין אפשרות להדליק מדורה ביום ראשון בלילה, וכל ההדלקות של הרבנים והאדמו"רים ביום ראשון".

בתוך כך, ב"חדשות 2" דווח כי במשרד החינוך בודקים אפשרות להקדים את חופשת ל"ג בעומר ליום שישי, כך שהדלקת המדורות תהיה ביום חמישי בלילה. על פי הדיווח, הרב הראשי, הרב לאו, תומך בהקדמת החופשה, מה שיחסוך חילולי שבת בהיקפים גדולים ויחסוך כאב ראש להורים בחינוך הממלכתי.
ל''ג בעומר חופש הרב לאו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד