ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הרב של גדוד נצח יהודה: "אין איסור הלכתי של חוקות הגויים בעמידה בצפירה"

הנושא הטעון והרגיש של עמידה בעת הצפירה - האם מותר או אסור בשל חוקות הגויים קיבל הכרעה צבאית. במהלך טקס יום השואה בגדוד החרדי נצח יהודה, טען רב הגדוד כי אין בעיה הלכתית לעמוד בצפירה

חיילים חרדים. אילוסטרציה (דו"צ)
חיילים חרדים. אילוסטרציה (דו"צ)

אמירה שערורייתית או פסיקה לגיטימית? רב צבאי של גדוד 'נצח יהודה' הנחשב למיועד לחרדים פסק היום לחיילים כי אין איסור הלכתי לעמוד בצפירה. בפני החיילים הופיע ניצול שואה שסיפר לחיילים את סיפור חייו.

לפני תחילת טקס יום השואה בגדוד, טקס שהחל כמובן בצפירה הבוקר (שני), הסביר לחיילים רב הגדוד סרן הרב שאול עבדיאל, שאין איסור הלכתי של חוקות הגויים בעמידה בצפירה, "מאחר ולמדנו את כוח השתיקה, כפי שראינו בפרשת השבוע לגבי שתיקתו של אהרן הכהן".

צפו בסיפור ניצול השואה ושירת 'אני מאמין'

במהלך הטקס אף נלמדו על ידי רב הגדוד - כפי הנראה בפעם הראשונה בטקס צבאי - משניות לעילוי נשמת הנרצחים בשואה, כמו שנהוג באזכרות וימי יארצייט, ללמוד סדר משניות קבוע - שכן משנה אותיות נשמה.

לאחר הטקס התקיימה שיחה של ניצול שואה, הרב יואל שיף אשר נולד בחבל גליציה בפולין, בעיר רודניק, ומשם התגלגל לסיביר. הרב שיף ששרד את השואה האיומה, מתגורר כיום בשכונת שערי חסד בירושלים. הוא סיפר לחיילים על ההשגחה האלוקית שהיתה עליו בזמן השואה.

הטקס נחתם בשירת 'התקווה' הציונית, וגם בשירת "אני מאמין בביאת המשיח" היהודית.
נצח יהודה עמידה בצפירה יואל שיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד