י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אמיץ או טיפש? נתניהו באולטימטום לא שגרתי לשר החוץ הגרמני

סערה גדולה פרצה בשעות האחרונות במערכת הפוליטית לאחר הפרסום על הצעד החריג של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהציב אולטימטום חריג לשר החוץ הגרמני - או שתיפגש איתי או שתיפגש עם ארגוני השמאל

נתניהו (Alex Kolomoisky/POOL)
נתניהו (Alex Kolomoisky/POOL)

אולטימטום חריג: בשעות האחרונות פרצה סערה גדולה במערכת הפוליטית לאחר הפרסום על האולטימטום הלא-שגרתי שהציב ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החוץ הגרמני, זיגמר גבריאל, המבקר בימים אלו בישראל.

על פי הדיווח ב"חדשות 2", נתניהו הבהיר לשר החוץ הגרמני כי הוא לא רואה בעין יפה את כוונתו להיפגש עם ראשי ארגוני שמאל קיצוני. נתניהו כאמור הציב אולטימטום: או שתיפגש איתי או שתיפגש עם ארגוני השמאל.

על פי הדיווח, בכיר בממשלה טען כי "ישראל קובעת מדיניות ברורה בנוגע לארגונים שמכפישים אותה, ולמרות היחסים הקרובים עם גרמניה, היא תבלום כל נסיון לפגישה בין נציגים רשמיים של ממשלות זרות עם ארגונים כאלה".

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג תקף את החלטתו של נתניהו: "נתניהו פוגע בקשרי החוץ של ישראל עם הכלכלה הגדולה באירופה וידידת אמת של עם ישראל. במקום לברוח מן המערכה אני קורא לנתניהו להיפגש עם שר החוץ הגרמני ולהציג את עמדותיו ועמדות ישראל, ללא חשש מארגונים כאלו ואחרים".

עוד הוסיף הרצוג, "מחר (יום ג') בבוקר אפגש עם שר החוץ הגרמני ידיד אמת של ישראל ואציג את עמדות ישראל למען חיזוק הקשרים ושמה הטוב של ישראל בעולם".

ח"כ יאיר לפיד צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "‏נתניהו לא צריך לבטל את פגישתו עם שר החוץ הגרמני, אבל הוא צודק לגמרי! אם היה נפגש בגרמניה עם ארגוני שמאל רדיקלי מרקל הייתה מתעצבנת לא פחות".

ח"כ יואב קיש, יושב ראש ועדת הכנסת, הביע תמיכה במהלך. "אני מברך את ראש הממשלה על ההבהרה לשר החוץ הגרמני. כל מנהיג שחפץ להיפגש עם מפיצי הרעל נגד ישראל צריך להבין שמתן לגיטימציה לשנאת ישראל אינה באה בחשבון".
בנימין נתניהו אולטימטום גרמניה ארגוני שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד