י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רוחות מלחמה: תרגיל צבאי ענק בצפון קוריאה

צפון קוריאה ממשיכה להתגרות בעולם, וערכה תרגיל צבאי רחב היקף, בצל גיוס כוחות אמריקני. טראמפ יקיים תדרוך מיוחד למאה חברי סנאט

אילוסטרציה
אילוסטרציה

רוחות מלחמה: צפון קוריאה ממשיכה להתגרות בעולם, וערכה תרגיל צבאי רחב היקף, בצל גיוס כוחות אמריקני.

לפי דיווח סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית צפון קוריאה ערכה תרגיל צבאי ענק במזרח המדינה בפיקוחו הישיר של הרודן קים ג'ונג איל.

התרגיל נערך בבד בבד עם כינוס יוצא דופן של 100 חברי הסנאט לבית הלבן לתדרוך מיוחד. טראמפ שהודיע על הכינוס המיוחד שיערך היום (ג') אמר, "מועצת הביטחון של האו"ם חייבת להיערך להטלת סנקציות נוספות על צפון קוריאה".

עוד הוסיף טראמפ "במשך עשרות שנים עצמו אנשים עיניים מול האיום הצפון קוריאני, ואת הבעיה הגדולה הזאת צריך לפתור אחת ולתמיד".

הזימון של טראמפ לא ממש הרתיע את המנהיג הרודן מצפון קוריאה, כשערך תרגיל ארטילרי רחב היקף במזרח המדינה, התרגיל נערך ברקע הגעת צוללת האמריקנית בדרום קוריאה.

בדיון ישתתפו גם מזכיר המדינה רקס טילרסון, שר ההגנה ג'יימס מאטיס, מנהל המודיעין הלאומי דן קוטס וראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב גנרל ג'וזף דנפורד,

על פי דיווחים באתרי תקשורת בחו"ל, במאמר מערכת של עיתון בצפון קוריאה ש"ידידותי" למשטר, (אין שם אפוזיציה) נכתב "הצבא שלנו מוכן לשים סוף לרמאות והסחיטה הגרעינית של ארה"ב, אין גבול לכוח האדיר של צפון קוריאה"

גם בעיתון הרשמי של המשטר נכתב "כדאי לארה"ב שלא לנהוג בפניקה, אלא לשקול היטב את ההשלכות הקשות מצידינו לכל התגרות או מעשה טפשי של ארה"ב".

הרבה שמועות לא ברורות לגבי הפגישה מחר, מאחר ומצב שבו כל 100 חברי הסנאט נקראים להגיע לבית הלבן אינו דבר שגרתי, ובדרך כלל לא מעורבים בתדרוך כזה ארבעת בכירי הממשל שישתתפו בתדרוך.
צפון קוריאה מצעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד