י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בכירים חרדים נעצרו בעמנואל וראשל"צ

חוקרי להב 433 פשטו על משרדי המועצה המקומית בעמנואל ועיכבו לחקירה בכירים בחשד לשוחד בחירות. בפרשה אחרת, עוכבו לחקירה בכירים בעיריית ראשון לציון ומנהלי עמותות דתיות בעיר, בחשד להונאה ומרמה - חלקם נציגי מפלגה חרדית

בכירים חרדים נעצרו בעמנואל וראשל"צ
יוסי זלינגר, פלאש 90

דיווח ראשוני: חוקרי להב 433 פשטו הבוקר (ג), על משרדי המועצה המקומית בעמנואל ועצרו בכירים. חלקם אנשי מועצה חרדים. כך גם נערכה פשיטה על מועצת עיריית ראשון לציון.

חוקרי משטרה פשטו על משרדי המועצה המקומית של עמנואל בשומרון בחשד לשחיתות ועבירות על טוהר המידות. החוקרים עיכבו לחקירה מספר בכירים מהרשות, החרימו מסמכים ומחשבים. העצורים כוללים שלושה בכירים בעירייה, בכיר אחד לשעבר, אשר חלקם קשורים למפלגה חרדית.

לפי הודעת המשטרה, 10 חשודים עוכבו הבוקר, בחשד להוצאת מאות אלפי שקלים מעירית ראשל"צ במרמה. החשודים נושאי משרות ציבוריות בעיריית ראשל"צ וחברי עמותות דתיות בעיר, מעורבים עפ"י החשד בעבירות מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד.

מדובר בפרשיה שעברה הבוקר לשלב הגלוי, בתום חקירה סמויה שנערכה למעלה משנה, במסגרתה נחקר חשד כי מספר עובדי עירייה, חברי מועצת העיר וחברי עמותות בעיר ראשל"צ חברו יחדיו לשם הוצאת כספים במרמה מהעיריה, על ידי המצאת אירועים שנערכו לכאורה בעיר ע"י העמותות ובקשת תשלום עבורם, מבלי שנערכו או שהיקפם ועלותם "נופחו" מבחינת דרישת התשלום.

תוך כך, חקירה מאומצת העלתה חשד כי חברי עמותות הגישו לאגף התקציבים בעיריית ראשל"צ, הזמנות וקבלות עבור אירועים שנערכו לכאורה על ידם, או לחילופין נערכו במתכונת מצומצמת אך דווחו כאירועים רבי משתתפים עם עלויות גבוהות מן הקיים, המסתכמות במאות אלפי ש"ח לאורך השנים האחרונות, ובכלל זה אירועים עבור הציבור הדתי, דוגמת סדרת שיעורי דת במתנ"סים, הפקת אירועים כגון הכנסת ספר תורה, שמחת בית השואבה ועוד.

מדובר בפרשיה נוספת הנחקרת במשטרה ומצטרפת לשורה של פרשיות שנחשפו לאחרונה, המעלות חשדות פליליים כנגד נושאי משרות ציבוריות בכירות ברשויות המקומיות, בדגש על חשיפת עבירות הונאה, מרמה ובצע כסף, הפוגעות במישרין בציבור כולו לצד פגיעה בטוהר המידות.

הפרשה בעמנואל
המשטרה עכבה לחקירה את ראש מועצה עמנואל וסגנו לשעבר בחשד לעבירות שוחד בחירות. לפי הודעת המשטרה, יחידה ארצית של משטרת ישראל עכבה הבוקר, בתום חקירה סמויה בת מספר חודשים, 3 חשודים תושבי ישוב בשומרון נושאי תפקידים בכירים בעיר, בחשד לעבירות שוחד בחירות, עבירות מרמה והפרת אמונים ועוד.

על פי החשד, החשוד המרכזי שיחד את ראשי קהילת חב"ד בעיר תמורת תמיכתם במערכת הבחירות שנערכה בשנת 2013 ובנוסף חשוד בקבלת שוחד מקבלנים תמורת קידום עסקיהם בתחומי התכנון והבניה בעיר.

עם המעבר של החקירה הסמויה הבוקר לשלב הגלוי, עכבה היחידה החוקרת הבוקר את שלושת החשודים המרכזיים, אשר הובאו אל משרדי היחידה החוקרת לצד ביצוע חיפוש במשרדי המועצה ובבתיהם, על מנת לתפוס מסמכים הקושרים אותם לעבירות המיוחסות.

מקורבי העצורים בעמנואל מגיבים ל'בחדרי חרדים': "מדובר באדם שפלש לשטחים בעמנואל בצורה לא חוקית, והגיש עשרות תלונות במשטרה לאחר שראש המועצה הורה לפנות אותו מהשטח. ההר יוליד עכבר. האשמה על מתן זכות שימוש ללימוד תורה במתנס עירוני היא שקר, היות והמסמך שפורסם הוא מזוייף, ועובדה היא שחב"ד לא נכנסו ללמוד במתנ"ס העירוני".
שומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד