כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

גם החילונים עצבניים: בספורטק עבדו בצפירה

מתחם הספורטק הרגיז כאשר עבדו בו בשבת. כעת גם התושבים החילונים זועמים בשל עבודות ביום השואה

גם החילונים עצבניים: בספורטק עבדו בצפירה

מתחם הספורטק הענקי שנבנה בימים אלו בסמוך לשכונת רמות בירושלים – ממשיך להרגיז את התושבים הדתיים והחרדים שטוענים כי הוא נבנה שלא לרוחם, אולם כעת גם התושבים החילונים זועמים.

בתיעוד שהגיע לידי "בחדרי חרדים" נראה כי העבודות האינטנסיביות במקום, המשיכו גם אתמול – יום השואה - בעת הצפירה, מה שהביא לזעם בקרב התושבים החילונים והדתיים הלאומיים, שטענו כי מדובר בפגיעה ברגשותיהם.

מנגד, גורמים שונים בעירייה טענו ל"בחדרי חרדים" כי מדובר בעובדים שאינם יהודים וכי העיריה לא כופה את הנושא גם עליהם.

היזם דביר וסר שפרסם את התיעוד בפייסבוק אומר ל"בחדרי חרדים" כי "לא משנה אם העובדים הם סינים ערבים או מי שיהיה. מה שמפריע לי, זה שהעירייה או הגוף האחראי על העבודות - לא העבירו הוראה מפורשת לקבלנים ולכל הגורמים החיצוניים לכבד את הצפירה ולא לעבוד ב-2 דקות האלו".

כזכור, לפני כשלושה שבועות, נחשף ב"בחדרי חרדים" כי העבודות במתחם הספורטק התקיימו אף בעיצומה של השבת. תושבים המתגוררים בשכונת רמות ב' הסמוכה נדהמו לגלות את העבודות במקום, בעת שהם חזרו מתפילת השחרית, "היינו בהלם, שמעתי דפיקות של פטישים, יצאנו החוצה וראינו את העבודות", סיפר אחד התושבים ל"בחדרי חרדים".


תיעוד העבודות.

חברת 'מוריה' אמרה על העבודות בשבת כי "מוריה - החברה לפיתוח ירושלים הינה חברה עירונית, המייחסת רגישות וחשיבות רבה לסוגיית שבת ומקפידה על השבתת כל עבודות הביצוע בכל אחד מהפרויקטים של החברה בשבת ובחגי ישראל הן מצד עובדי החברה והן מצד הספקים השונים, לרבות בפרויקט בעמק הארזים.

לדבריה, "בעקבות פנייתכם, תערוך הנהלת חברת מוריה בירור מקיף בנושא מול קבלני הביצוע של הפרויקט לבדיקת הטענות. עד לבירור, החליט מנכ"ל מוריה דורון נויוירט על רענון כל נהלי העבודה מול מנהלי העבודה לרבות האיסור המוחלט של עבודה בשבת בכלל פרויקטי החברה. חשוב לציין, כי אין כל היתר המאפשר עבודות בשבת בכל פרויקט שהוא".

עוד נמסר כי "אנו מנהלים בפרויקט מעקב מקצועי ומבוקר אחר לוחות הזמנים וקצב התקדמות הפרויקט ובמידת הצורך מתגברים את העבודות בצוותי עבודה נוספים ולא על ידי ביצוע עבודות בשבת המנוגדים לנהלי החברה".
ספורטק ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד