ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

צפו • מעל במת הכנסת: דבריו החריפים של חכם שלום

היום בצהריים יפגשו ראשי המפלגות החרדיות עם השר יריב לוין שמונה ע"י רה"מ נתניהו לתווך בסוגיית המרכולים המורכבת • ח"כ מלכיאלי הקריא מעל דוכן הכנסת את דבריו החריפים של נשיא המועצת חכם שלום נגד בג"ץ ואת איומו על פרישה מהממשלה אם לא יושג הסדר שימנע את חילול השבת

חכם שלום כהן. צילום: יעקב כהן, פלאש 90
חכם שלום כהן. צילום: יעקב כהן, פלאש 90

"סערת המרכולים": חברי הכנסת החרדים ניצלו היום את דיון הפגרה על נושא התאגיד ותקפו בחריפות רבה את בג"ץ ואת מערכת המשפט. הגדיל לעשות ח"כ מיכאל מלכיאלי שהקריא מעל דוכן הכנסת את דבריו החריפים של נשיא המועצת חכם שלום נגד בג"ץ ואת איומו על פרישה מהממשלה.

מלכיאלי אמר בפתח דבריו כי "עם ישראל כולו נדהם לשמוע שבג"ץ קיבל החלטה פתאומית בלי הודעה מוקדמת. החלטה שתהפוך אנשים רבים בתל אביב לעבדים, העשירים ישבו בבית ואותם המוחלשים השקופים, העבדים - יעבדו עבורם גם בשבת. 

אנשים ישבו בבית ויראו את אותם עבדים מסכנים שיאלצו לעבוד גם בשבת ויהיו את האנשים שירוויחו את הכסף".



מלכיאלי המשיך לתקוף: "כולם יודעים שבג"ץ מגיע ומותח ביקורת על השר אריה דרעי ועל שרי הפנים לדורתיהם שבכלל התמהמהו מלתת תשובה, אבל את האמת כולם יודעים ששר הפנים דרעי כבר קיבל את ההחלטה ביום רביעי. הוא שלח מכתב ליועץ המשפטי כי הוא פוסל את חוק העזר של תל אביב והנה למרבה הפלא בית המשפט ברגעים ספורים הודיע בשעה חמש החלטה". 

"אנחנו רואים איך בג"ץ הולך והופך וקורע את העם לשני חלקים. אני החלטתי דווקא כאן להקריא את דבריו של נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס שכולם יודעים שהמילה שלו היא אמירה שמחייבת וודאי אותנו והוא אמר אתמול בדרשה: צריך להלחם בבג"ץ בעניין חילולי שבת עד כדי פרישה מהממשלה. יש לנו את הבג"ץ שעושה לנו את כל הצרות של חילול ה' ובדבריו חיזק את יו" ר תנועת ש"ס".

מלכיאלי סיים ואמר כי "אבל לצערינו, בג"ץ החליט להתעלם מהכל ולקבל החלטה קשה והחלטה שהופכת אנשים רבים לעבדים בתל אביב".

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', היום בשעה 2:00 ייפגשו ראשי המפלגות החרדיות השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני עם השר יריב לוין שמונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לתווך בסוגיית המרכולים והדרישה החרדית לחוקק חוק שייבטל רטרואקטיבית את החלטת בג"ץ לפתוח מרכולים בשבת בת"א.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי בפגישה של דרעי, ליצמן וגפני עם השר לוין ישתתף גם סגן השר אלי בן דהן שייצג את 'הבית היהודי' ואת השר בנט שמעניקים גיבוי מלא למפלגות החרדיות.
סערת המרכולים מיכאל מלכיאלי חכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד