כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

חוק השבת הונח וגפני מאיים בראיון ל'בחדרי': "אם דרישותינו לא יתקבלו לא תהיה קואליציה"

חוק השבת: מנהיג ש"ס הגאון הגדול חכם שלום כהן הזהיר אמש מפני המשך חיי הממשלה. היום בראיון של ח"כ גפני ל"בחדרי חרדים" האיום בפירוק הממשלה עובר לישורת המעשית בכנסת • גפני על שופטי בג"צ: "מכיר אותם, הרמה שלהם לא גבוהה"

גפני. צילום: פלאש 90
גפני. צילום: פלאש 90

סערת הבג"ץ והשבת: היום נפגשו ראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן, ח"כ משה גפני וסגן השר אלי בן דהן עם השר יריב לוין והציגו לו את הדרישה החרדית והדתית לתקן את החוק ולהעביר את כלל סמכויות חוקי העזר העירוניים לידיו של שר הפנים, וזאת בכדי לעקוף את החלטת בג"ץ לפתוח מרכולים בעיר ת"א בשבת.

בסיום הפגישה הדרמטית, העניק יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני ראיון ל"בחדרי חרדים" בו הציג את עמדתו הנחרצת בסוגיה הנפיצה. לדבריו, אם לא יהיה תיקון בחקיקה – לא תהיה ממשלה. גפני גם העריך כי לבסוף הקואליציה תקבל את עמדת החרדים, זאת מכיוון ש"היא יודעת שהיא אפשר לשחק אתנו בנושא הזה".

סיימתם את הפגישה עם השר יריב לוין, יש כבר פתרון?
"אנחנו בלי פתרון. אין מנוס מפתרון חקיקתי שזה שמירה על הסטטוס קוו, לפני החלטת בג"ץ. מבלי שיהיה פתרון כזה – אני לא רואה שותפות. אני הצבעתי בשנתיים האלו בדברים שאני לא מאמין בהם, ועל דברים שלא עניינו אותי. כמו כך - גם חבריי, כי אנחנו שותפים, כי אנחנו בקואליציה. כל אחד יש לו את הדברים שלו, לנו יש את הדברים של עם ישראל. בלי זה אין קיום למדינת ישראל – אם לא תהיה כאן חס וחלילה שבת, לא תהיה מדינה".

גפני הוסיף: "יש פה גם את הנושא הסוציאלי - דמוקרטי, של לפגוע באנשים שעובדים, שיש להם מרכולים ומכולות בעיר ת"א, והם לא יוכלו להתחרות כלכלית, מכיוון שהם שומרים שבת. לא יכול להיות דבר כזה".

בנוסף, הוא תקף בחריפות את שופטי בג"ץ ואמר כי "זה ששופטי בית המשפט העליון קיבלו החלטה על טיעונים טכניים – אני מכיר אותם, הרמה שלהם היא לא גבוהה. הפתרון כרגע הוא תיקון חקיקה".

על הפגישה שהתקיימה עם השר לוין אמר גפני בראיון ל"בחדרי חרדים": "ישבנו כעת עם השר יריב לוין, והוא הולך לבדוק ולעשות 'שיעורי בית', אני לא חושב שזה הגון מצידי להגיד פרטים של החוק. העיקרון הוא: שמירת הסטטוס - קוו כפי שהיה בישיבה עם ראש הממשלה".

אתה מאמין שהקואליציה תיענה לדרישות?
"אם היא לא תזרום – לא תהיה קואליציה כזו. אני חשוב שבסוף תהיה החקיקה הזו, אנשים מבינים שאי אפשר לשחק איתנו בנושא הזה. ולכן להערכתי - זה יגמר".

הצעת חוק השבת החדשה, היא הצעה שאתה גיבשת
"זו הצעת חוק של כולם", אמר גפני וכהרגלו שיחרר אמירה ספק בקריצה ספק בעקיצה: "טוב, זה כמו בכל החוקים האחרים, העוזרים שלי עושים עבודה בחריצות – אני נותן להם את ההנחיות, כשהכל מוכן הם מחתימים את כל החברים מהמפלגות החרדיות והדתיות".

מלבד נושא השבת, יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני התייחס בראיון ל"בחדרי חרדים" לסערה שפרצה בעקבות דבריו החמורים של שדר גל"צ אלכס אנסקי, כפי שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים" - אחר שטען בשידור כי מפרשי התנ"ך, כמו רש"י והאבן עזרא, הציגו "מעשיות שנמצאות רק במדרשים מאולצים ומגוחכים ומאחורי כולם יש אינטרס - לחיות על חשבון הציבור. פרשנות מופרכת" (עפ"ל).

דבריו של אנסקי הגיעו לאחר שבשבוע שעבר, בתכניתו של רזי ברקאי, טען ח"כ משה גפני כי היה מייעץ לאברך ללמוד תורה במקום להתגייס, כפי שהיה בימי דוד המלך - "אז חצי העם יצא למלחמה וחצי העם ישבו ולמדו תורה".

בתגובה לדברים, אנסקי טען בתכניתו השבועית בגל"צ כי הפירושים על המקרא הם "מגוחכים ומאחוריהם האינטרס לחיות על כתפי הציבור מבחינה כלכלית ומבחינה ביטחונית". בנוסף הוא פער את פיו כנגד קודשי ישראל והציבור החרדי בטענה כי ח"כ גפני מסתמך בטענתו על "מעשיות שנמצאות רק בפירושים, במדרשים – שמקצתם מדרשים מאולצים באגדות, ולא סתם מאולצים – מגוחכים, ומאחורי כולם יש אינטרס".

כאמור, בראיון ל"בחדרי חרדים" הגיב גפני לדברים החמורים של שדר גל"צ כי "על פי רוב מי שלא מקבל את מאמרי חז"ל זה פרזיטים שחיים על חשבון הציבור. אנשים שיוצרים לעצמם משרות, הם מקבלים מקומות עבודה, מה שאנחנו לא מקבלים. אנחנו הציבור החרדי, לא נמצאים במקומות העבודה האלו, ולכן, יכול להיות שיש מי שרוצה לשרת את אדונו, ואם מאמרי חז"ל לא מסתדרים לו או עם האדון שלו – אז הוא תוקף את העניין הזה והוא לא מתמודד עם הבעיה".

גפני הוסיף, "אני אמרתי בשידור, יש את דוד המלך שניהל מלחמות עקובות מדם, חצי מהציבור למד תורה וחצי מהציבור היה בשירות הצבאי, אמרתי את זה, הוא יכול להתווכח על זה. אבל לבוא ולהגיד שאני רוצה לחיות על חשבון הציבור על חשבון פרשנות של מדרשי חז"ל? אצלנו מדרשי חז"ל - הם עצם הקיום שלנו, בלי חז"ל – לא היינו כאן בארץ הזו ולאותו אחד לא היה איפה להיות, הוא היא נמצא בכלל במקום אחר".

"המציאות היא שאנחנו המפרנסים של אותם פרזיטים, מכיוון שאנחנו משלמים את המיסים, על כל דבר שאנחנו קונים - אנחנו משלמים מע"מ, ומשלמים הכל, ועם הכסף שלנו - נכנסים עובדים מכל מיני מקומות לשירות המדינה כביכול - ואנחנו מהם מקבלים אחר כך את המכות".

לסיום, אתה חושב שצריך לפטר את אותו שדרן גל"צ, כפי שדורשת התנועה למדינה יהודית?
"אני לא יודע, אני לא נכנס לעניין, אני לא הולך לעשות אותו גדול. מדרשי חז"ל הם סלע קיומנו, ומי שלא מוצא חן בעיניו – יכול לעבור לצרפת".
משה גפני סערת המרכולים אלכס אנסקי חוק השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד