כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הגר"ד לנדו כבש את בית שמש • צפו בתיעוד

הגאון רבי דב לנדו ראש ישיבת סלבודקה, ערך ביקור היסטורי בבית שמש במעמד רבני העיר, ראשי הישיבות, ראש העיר, נציגי דגל התורה בעיר ואלפי בני הישיבות ותלמידי התתי"ם יחד עם צוות המנהלים והמלמדים • עם הגעתו של ראש הישיבה, פצחו המשתתפים בשירת 'ימים על ימי מלך תוסיף' שנמשכה דקות ארוכות • תיעוד

הגר"ד לנדו כבש את בית שמש • צפו בתיעוד
יעקב לדרמן

הגאון רבי דב לנדו ראש ישיבת סלבודקה, ערך ביקור היסטורי בבית שמש במעמד רבני העיר, ראשי הישיבות, ראש העיר, נציגי דגל התורה בעיר ואלפי בני הישיבות ותלמידי התתי"ם יחד עם צוות המנהלים והמלמדים.

מסעו בעיר החל ב"מעמד כבוד התורה" של אלפי הילדים ברמת בית שמש שהתקיים באולם הספורט כאשר אלפי הילדים הגיעו בבגדי שבת שעה קודם לכן ושמעו ע"י מגיד מישרים הרה"ג רבי ישראל מאיר שושן שיחת חיזוק על מעלת כבוד התורה.



עם הגעתו של ראש הישיבה, פצחו המשתתפים בשירת 'ימים על ימי מלך תוסיף' שנמשכה דקות ארוכות, הגר"ד נשא בפני אלפי הילדים דברי חיזוק והביא סיפור ששמע מהגאון רבי משה דויטש זצ"ל בעמח"ס 'זיו הים' שהיה תלמידו ומקורבו של מרן החזון איש זצ"ל שבקשו ממנו לספר על החזון איש זצוק"ל ואמר להם "יש לי סיפור ארוך שהוא קצר, שהחזון למד ולמד ושוב למד'. ראש הישיבה המשיך ותיאר "איך מגיעים לכזה עמל התורה? ע"י אהבת תורה". כשביקש להמחיש מהי אהבת תורה סיפר ראש הישיבה שרבי זלמל'ה מוואלזי'ן מתלמידי הגר"א ואחיו של הגר"ח מוואלזי'ן שכשהיה רוצה לראות על תלמיד אם יש בו אהבת תורה היה נותן לו לחזור על לימודו מספר פעמים וכשראה שחוזר על הפעם האחרונה באותה מתיקות כמו הפעם הראשונה, היה זה סימן שיש בו אהבת תורה.

לאחר מכן נשא שיעור הלכתי בביהמ"ד "אהבת תורה" בהשתתפות המרא דאתרא הגר"א מאירוביץ כשאחריו נשא דברים הגר"א קורנפלד רב קהילת הגר"א רמב"ש א' שדיבר אודות הזכות לה זכתה העיר בית שמש בכלל ורמב"ש ג' בפרט לקבל את ראש הישיבה אשר זכה למח' דברים שהתורה נקנית בהם.

שיאו של הביקור היה המעמד המרכזי של איגוד בני הישיבות בית שמש ומעמד סיום של רשת ישיבות בין הזמנים המרכזית רמב"ש א' שהתקיים בסניף ביהמ"ד לב אליהו הגר"ד נשא שיעור הלכתי בענין חמץ של גוי שהיה באחריות ישראל.

צילום: יעקב לדרמן




















































































הרב דוב לנדו סלבודקה בית שמש ביקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד