כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פעם ב-7 שנים: בחירות דמוקרטיות בתולדות אהרן • כל הפרטים

פעם ב-7 שנים זה קורה: בחירות דמוקרטיות בחסידות תולדות אהרן • "בחדרי חרדים" עם הצצה להבטחות, המבצעים, ההכרזה המאוחרת, כמה אחוזי הצבעה צפויים בבחירות והקמפיין של המועמדים: "עושים רצון הרב'ה" • כל הפרטים

אחד הקמפיינים בחסידות לקראת הבחירות (באדיבות המצלם)
אחד הקמפיינים בחסידות לקראת הבחירות (באדיבות המצלם)

מי שאינו נמנה על בני קהילת חסידות תולדות אהרן בירושלים ובית שמש לא יבין על מה סוערות הרוחות ביומיים האחרונים בחסידות. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא על החסידות שאינה משתתפת בבחירות במדינה, אך עורכת בחירות דמוקרטיות פעם בשבע שנים בתוך הקהילה.

תחילה קצת רקע: מיד עם עלותו של האדמו"ר מתולדות אהרן על כס ההנהגה לפני כשני עשורים, הקים המשיך למסד את מה שיסדו אבותיו האדמו"רים זצ"ל הנקרא "זט"ה" - שבעה טובי הקהילה, שבעה חברים שתפקידם לשמש כגוף הרוחני בקהילה וכידא אריכתא של האדמו"ר. כל דבר הקשה יביאו אל הקודש פנימה להתייעצות ובנוסף, השבעה משמשים כמנהלים גם בפן הגשמי בניהול בית המדרש המרכזי של החסידות בירושלים, מנהלים את קופת הקהילה והתקציב השוטף, וכן כל צרכי הקהילה כמו דיור, פרנסה לאברכים ועוד.

(סופרים קולות בבחירות בתולדות אהרן, הערב)

כאמור, השבעה נבחרים בבחירות דמוקרטיות לכל דבר ועניין - עם קמפיין בחירות, הבטחות, דילים וכל מה שאתם מכירים ממערכות בחירות אחרות.

הבחירות נערכות במשך שלושה ימים, כאשר היום (שלישי) הוא היום המכריע שבו ציבור החסידים יכול להשפיע דרך הצבעה על גוף שמשפיע על רוב חיי הקהילה הפניימיים של החסידות.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי על המועמדים לעמוד בכמה דרישות סף ועליהם להיות בני 35 לפחות. עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי בבחירות הקודמות נרשמו 80 אחוזי הצבעה.

זקני החסידים בוחרים היום (באדיבות המצלם)צילום: זקני החסידים בוחרים היום (באדיבות המצלם)
זקני החסידים בוחרים היום (באדיבות המצלם)

החסידים בוחרים
ימי הבחירות בתולדות אהרן טעונים ומתוחים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי ועד 'מפעל התורה' של החסידות פרסם מודעות על כך שכל מי שילמד שעה רצוף בלי הפסק במשך יום הבחירות יכנס להגרלה על טיסה לציון רבי ישעיל'ה מקרעסטיר הטמון בהנוגריה.

"דבר זה", אומרים בחסידות, "מראה עד כמה המשמעות של היום גדולה ועד כמה כל חברי הקהילה - מבוגרים וצעירים, תלמידי חכמים ובעלי בתים, עסוקים במערכת הבחירות.

הנוהל במערכות הבחירות הקודמות בתולדות אהרן היה הקמת ועד בחירות המפקח על כל תהליך הבחירות. בדרך כלל היו מודיעים בחסידות על פתיחת המערכה כשבועיים קודם יום הבחירות, אך השנה, כלקח מפעמים קודמות, הודיעה הוועדה המפקחת על מועד הבחירות רק במוצאי שבת האחרון - שלושה ימים בלבד לפני מועד הבחירות, זאת במטרה למנוע לסערות מוגזמות ואישיות כבעבר.

סערת הרוחות פוקדת היום את כלל הקהילה כשמתגבשות רשימות וקבוצות שלמות של אברכים המריצים מועמדים בתקווה להביא לשינויים מסוימים וכן לקבל ייצוג הולם כל אחד לפי דעתו.

כך למשל, הקבוצה הצעירה בחסידות הפיצה הודעה בה נאמר: "היום אתה משפיע!!! חברים יקרים!!! רבינו שליט"א רואה את הנעשה בשנים האחרונות בין כותלי קהילתנו, יודע הוא בעיניו הפקוחות להבחין את המצב והשינוי אשר התחולל בחבורתינו בשנים האחרונות ובפרט אצל צעירי האברכים, ובגלל זה בוחרים זט"ה חדש, שבעז"ה ידאג לאברכים הצעירים הן לגבי המקומות בביהמ"ד במשך כל השנה ובפרט בימי תשרי והן בפרנסה וכוללים לכל אחד ואחד והן לנסות ולהוריד קצת את גבוה התשלום על כל דבר".

הקלפיות מוצבות במשרדי הקהילה בבניין בית המדרש בירושלים ובית שמש, שם מצביעים הבוחרים במעטפות כפולות. הקלפיות ייסגרו הערב בשעה 22:00 וספירת הקולות והתוצאות לאחר השעה 2:00 בלילה.











תולדות אהרן חסידות בחירות שבעה טובי העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד