י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

היהודים בצרפת חוששים: מועמדת הימין באמירה מעוררת דאגה

בעוד הבחירות בצרפת בעיצומן, מעוררת מועמדת הימין מרין לה פאן סערה רבתי כשצייצה בחשבון הטוויטר שלה, כי השחיטה תיאסר במתכונתה הנוכחית • על פי דיווחים בכלי התקשורת בצרפת, מתכוונת לה פאן לשחיטה היהודית ולשחיטה המוסלמית 'חלאל'

צילום: נתי שוחט, פלאש 90
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

סערה בצרפת - המועמדת לנשיאות מרין לה פאן הודיעה: "השחיטה היהודית תיאסר במתכונתה הנוכחית"

בעוד הבחירות בצרפת בעיצומן, ואזרחי הרפובליקה ממתינים לסיבוב השני שיתקיים ב-7 למאי, בו יתמודדו מרין לה פאן הקיצונית מול עמנואל מקרון הליברל, מעוררת מועמדת הימין סערה רבתי כשצייצה בחשבון הטוויטר שלה,כי השחיטה תיאסר במתכונתה הנוכחית. על פי דיווחים בכלי התקשורת בצרפת, מתכוונת לה פאן לשחיטה היהודית ולשחיטה המוסלמית 'חלאל'

היהודים בצרפת חוששים כבר תקופה ארוכה מעליית כוחה של לה פאן, שבעבר הצהירה שתאסור חבישת סממנים דתיים בפומבי. לה פן הוסיפה "שהיא התכוונה למוסלמים, והיא בטוחה שגם היהודים יסכימו לא לחבוש כיפה, כדי להצר את צעדי המוסלמים".

בנוסף הצהירה לה פאן, כי תאסור על ישראלים שמחזיקים באזרחות צרפתית, להחזיק במקביל אזרחות ישראלית, והישראלים יצטרכו להחליט "מה יותר חשוב להם".

דבריה של לה פאן מלחיצים מאד את היהודים בצרפת, שרבים מהם מחזיקים באזרחות ישראלית, לה פאן שהכריזה כמה פעמים "אני לא אנטישמית", לא תרמה להרגעת החששות בקרב היהודים בצרפת.

שליח חב"ד בשטרסבורג הרב נתן פריז, אומר ל'בחדרי חרדים', "אם לה פאן תבחר, התחושה האישית שלי שהרבה יהודים יעזבו את צרפת" ומוסיף: "אחרי הפיגוע בהיפר-כשר, יהודים רבים עזבו את צרפת"

כזכור הפיגוע התרחש ב-9 בינואר 2015, כשטרוריסט מוסלמי פרץ ל"היפר כשר" ("Hyper Cacher"), אחד מהסניפים של רשת מרכולים למכירת מוצרי מזון כשרים בבעלות יהודית, ברובע ה-12 בפריז בירת צרפת. הטרוריסט תפס בני ערובה מקרב לקוחות המרכול ועובדיו. ולאחר מספר שעות מצור על המרכול פרצו אליו שוטרים מיחידת לוחמה בטרור וירו למוות במחבל. בפיגוע נרצחו ארבעה מבני הערובה.

הרב נתן הוסיף, "אם לה פאן תבחר ותיישם את האג'נדה שלה, היהודים ימצאו חלופה אחרת. עוד הוסיף "הממשלות פה ידעו שאם היהודים יעזבו את צרפת זה ישפיע על הכלכלה הצרפתית, ולכן הם עושים הכל כדי לשמר פה את היהודים. אולם, אם לה פאן תיבחר, דברים עלולים להשתנות".

הרב נתן ביקש להבהיר שזו דעתו האישית, ואין קשר לעמדתה של חב"ד בנושא.
צרפת בחירות מרין לה פן שחיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד