י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פרסום ראשון ב"בחדרי" • עצורי 'הפלס' מערערים: "לא מהווים סכנה"

פרשת ההטרדות • בכירי עיתון "הפלס" והפלג הירושלמי יגישו ערר לבית המשפט על המשך מעצרם. כך נודע ל"בחדרי חרדים". פרקליטי החשודים: "לא מהווים סכנה" • המשטרה כבר הצהירה כי בכוונתה להגיש בקרוב כתבי אישום בפרשה

עורך הפלס נתי גרוסמן בהארכת מעצרו. צילום: מוטי מילרוד, הארץ
עורך הפלס נתי גרוסמן בהארכת מעצרו. צילום: מוטי מילרוד, הארץ

פרשת ההטרדות - פרסום ראשון • יממה לאחר שמעצרו של עורך עיתון הפלס נתי גרוסמן הוארך בשבעה ימים נוספים, הגיש גרוסמן באמצעות עורך דינו ערר לבית משפט בו ביקש להשתחרר לחלופת מעצר.

פרקליטו של גרוסמן, עו"ד יאיר גולן, הגיש הודעת ערר על הארכת המעצר של מרשו, נתי גרוסמן. כזכור, גרוסמן נעצר בלילה שבין שלישי ורביעי על ידי מחלק ההונאה של משטרת ירושלים, בחשד לסחיטה באיומים של בעלי חברות, פגיעה בפרטיות וקשירת קשר לפשע.

"בית המשפט הנכבד יתבקש לבחון מחדש האפשרות לשחרר את העורר לחלופת מעצר, ולחילופין בלבד, לקצר באופן משמעותי את משך הארכת מעצרו עליו הורה ביהמ"ש קמא" כתב עו"ד גולן בבקשתו, בפנייתו שהגיש לבית המשפט ושהגיעה לידי 'בחדרי חרדים'.

גולן נימק את הבקשה ופירט כי מדובר בפרשה יוצאת דופן ומורכבת, בפן העובדתי והן בפן המשפטי. "כותרת החשדות מתייחסת למסכת לכאורית של 'סחיטה באיומים'. אך נסיבות הפרשה סבוכות ומחייבות בירור". גולן מציין כי מקור הפרשה הוא במאבק בין שני עיתונים בתוך המגזר החרדי, "המעשים אליהם מתייחס החשד הם בעיקרם מסכת של הטרדות ואיומים טלפוניים שבוצעו לכאורה בחסות העיתון (הפלס א.ש) כלפי חברות כלכליות שונות במשק ושנועדו ללחוץ על החברות לפרסם בעיתון".

לדבריו, עורך העיתון נתי גרוסמן כופר בחשדות. אולם בערר הוא אינו מתכוון לדון האם קיים חשד סביר המצדיק את החקירה. "בית המשפט הנכבד יתבקש להתערב בהחלטת בית המשפט קמא להאריך את מעצרו של העורר בשלישית, וזאת בהתחשב בעוצמה החלשה ביותר, אם בכלל, של שתי עילות המעצר" כפי שפורסם אתמול ב'בחדרי, מסוכנות ושיבוש הליכי חקירה. "בהתחשב בהיחלשותה של עילת השיבוש לאחר שמונה ימי חקירה אינטנסיבית כשהעורר שוהה במעצר, ובהתחשב בנסיבותיו האינדיבידואליות של העורר".

גרוסמן בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר

בטענות שעו"ד גולן צפוי לטעון מחר (ד') בבית המשפט, כי "על פניו אין מדובר בחשדות המצביעים על מסוכנות במובן המחייב טרם המשפט". לדבריו, לגרוסמן לא ידוע על מעשי אלימות פיזיים במישרים או בעקיפין שביצע אי פעם. "טיב המעשים לגביהם מתייחס החשד, למיטב ידיעתו, הוא של הטרדה ולכל היותר בפגיעה כלכלית. אלו עבירות שדינם להתברר באופן קפדני". בעקבות כך, יטען מחר, בית משפט בראשון לציון שגה בכך שכלל את עילת המסוכנות בהחלטתו. "אין כל חשש אמיתי כי העורר יהווה סכנה לציבור בכל דרך שהיא, אם ישהה בתנאי מעצר בית, ובכל תנאי שבית המשפט יקבע".

לסיכום מציין פרקליטו של גרוסמן כי התקדמות החקירה של מחלק ההונאה במשטרת ירושלים "מחלישה את עילת השיבוש הנטענת. אף אם ההתקדמות בחקירה חיזקה את החשדות כלפי העורר, הרי שחשש השיבוש אינו מתחזק אלא נחלש". הוא מפרט כי עדים רבים נחקרו והראיות המרכזיות כבר נאספו. "בעת הזו מתפוגג החשש ששחרורו של העורר לחלופת מעצר יאפשר סיכול הישגי החקירה".

לפני שבוע (ג') במוצאי שביעי של פסח בשעות הלילה הקטנות פשטו חוקרי מחלק ההונאה של משטרת ירושלים על בתיהם של 28 חשודים בהטרדות, סחיטה באיומים ועוד, המשתייכים לעיתון "הפלס'", כך גם על משרדי העיתון. בין החשודים, עורך עיתון הפלס נתי גרוסמן, מנכ"ל העיתון שמוליק אלישיב, אברהם טריגר שנעצר גם לפני שנתיים בחשד לניהול מערך הטרדות נגד אלו שאינם מפרסמים בעיתון וחיים יברוב שעל פי החשד הקים מאגר מספרי טלפון של בכירי המשק והחברות המסחריות. מעצרם של הארבעה הוארך אתמול שוב בשבעה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון. שבעה חשודים נוספים הובאו אף הם לבית המשפט ומעצר חלקם הוארך אולם בשעה זו הם כבר שוחררו בתנאים מגבילים. שאר העצורים שוחררו בתום חקירתם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גם שאר העצורים הגישו ערר לבית המשפט, עם טענות דומות. מנכ"ל עיתון הפלס שמואל אלישיב באמצעות עו"ד ישראל קליין, אברהם טריגר באמצעות משרדו של עו"ד אביגדור פלדמן וחיים יברוב באמצעות עו"ד שלום בן שבת.

יש לציין כי חוקרי המשטרה כבר ציינו במהלך הדיונים כי בכוונת המשטרה להגיש בקרוב כתבי אישום בפרשה.
נתי גרוסמן עיתון הפלס שמוליק אלישיב אברהם טריגר חיים יברוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד