י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קנס של 6 מיליון שקל ומאסר על תנאי לקבלן שחרג ב-3.5 קומות

על פי כתב האישום, חברת ש.י שפץ הקימה 3 בניינים במקום שניים שהתכנית התירה, נמנעה מלבנות חניון תת קרקעי ואף הוסיפה ובנתה 3.5 קומות ו-20 יחידות דיור נוספות בניגוד להיתרים • על חריגות הבנייה הוטל צו הריסה

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

שופט בית משפט השלום באשקלון, עידו כפכפי, הרשיע את החברה הקבלנית ש.י שפץ ובעליה, אדריכל שטיפל בהליכי אישור התכניות של פרויקט "לב הפארק" בקרית מלאכי והמהנדס שאחראי על שלד הבניין, בעבירות בנייה חמורות בפרויקט שעיקרן חריגה של 3.5 קומות לגובה. על חריגות הבנייה הוטל צו הריסה.

השופט גזר על החברה ובעליה קנס כולל 6 מיליון שקל, מאסר על תנאי למנהל החברה וקנין וקנסות לאנשי המקצוע הנוספים שהיו מעורבים בפרויקט. על מהנדס הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה שהנפיק היתרים לא חוקיים נגזרו עבודות שירות.

על פי כתב האישום, בו הודו הנאשמים במסגרת הסדר טיעון, חברת ש.י שפץ בנתה את הפרויקט על בסיס היתרים לא חוקיים שניתנו על ידי הוועדה המקומית. החברה הקימה שלושה בניינים במקום שני בניינים שהתכנית התירה, נמנעה מלבנות חניון תת קרקעי ובנתה דירות בקומות הקרקע שאמורות היו להיות מפולשות, ואף הוסיפה ובנתה 3.5 קומות ו-20 יחידות דיור נוספות מעבר למה שאושר בהיתרים הבלתי חוקיים.

השופט כפכפי כתב בגזר דינו, כי "בחינת העונש הכולל מלמדת כי המאשימה עמדה על ענישה משמעותית המשקפת את הפגיעה החמורה בערכים המוגנים על ידי חוק התכנון והבנייה. לאור טיב העבירות והיקפן קשה למצוא מתחמי עונש לעבירות דומות והעונש המוסכם הינו בין העונשים הגבוהים שנגזרו במדינת ישראל בגין עבירות בנייה, ולכן חזקה כי המאשימה נתנה ביטוי מספק לאינטרס הציבורי".

במסגרת תיק זה הורשעו האדריכל מיכאל בורדמן בעבירות של ביצוע עבודות ושימושים במקרקעין ללא היתר ובסטייה מתכנית, וגם המהנדס רפי אחוון, שהיה אחראי על עבודות השלד. בית המשפט אימץ בהקשר זה את עמדת המדינה כי יש להרשיעם, בהדגישו את החשיבות בהרשעתם של בעלי המקצוע בעבירות תכנון ובנייה, והטיל על בורדמן קנס של 50 אלף שקל ועל אחוון הטיל בית המשפט קנס של 35 אלף שקל.

בנוסף לכך, קבע בית המשפט כי מהנדס הוועדה המקומית, האדריכל יצחק נבט, אחראי לביצוע עבירות של מתן מספר היתרי בנייה לחברה בניגוד לדין, ויבצע שירות לתועלת הציבור.

על מהנדס הוועדה המקומית יצחק נבט נגזרו כאמור עבודות שירות, שכן חלק ניכר מהיתרי הבנייה הלא חוקיים הונפקו לפני שנכנס לתפקידו. בית המשפט ייחס לו בעיקר "עצימת עיניים", לאור מה שקרה.

בנוסף לכך, הורה בית המשפט על הריסת כל חריגות הבנייה, בתוך שנתיים, ובכלל זה הריסתן של 3.5 הקומות העליונות בבניין השלישי, משטח חניה שנבנה תוך פלישה לשטח ציבורי פתוח והריסת חומות וגדרות.
בית משפט חריגות בנייה ש.י שפץ חניון תת קרקעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד