כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הטלטלה בטבע נמשכת: אייל דשא עוזב אחרי 9 שנים - מועמד לתפקיד יו"ר ישראכרט

דשא עוזב את תפקידו חודשיים לאחר שהמנכ"ל ויגודמן הודח על ידי דירקטוריון החברה • דשא פורש בעיתוי קריטי לטבע, לאחר שביצעה שתי רכישות כושלות ב-2016: רכישת רימסה המקסיקאית וחברת אקטוויס ג'נריקס • מניית טבע יורדת ב-2.5%

אייל דשא. צילום: תומר אפלבאום
אייל דשא. צילום: תומר אפלבאום



הטלטלה הניהולית בחברת טבע ( 11,160 -3.71% ) נמשכת. אייל דשא, המנהל הפיננסי של החברה ב-9 השנים האחרונות, יעזוב את תפקידו. דשא (64) הוא אחד המועמדים המובילים לתפקיד יו"ר ישראכרט במקומו של רונן שטיין. מניית טבע יורדת ב-2.5% והגיעה לשפל של 12 שנים.

דשא עוזב את תפקידו חודשיים לאחר שהמנכ"ל ארז ויגודמן הודח על ידי דירקטוריון החברה בראשות יצחק פטרבורג ו-4 חודשים לאחר שסיגורדור אולפסון, מנכ"ל טבע גנריקה, פרש מתפקידו.

דשא פורש בעיתוי קריטי לטבע, לאחר שביצעה שתי רכישות כושלות: רכישת חברת רימסה המקסיקאית תמורת 2.3 מיליארד דולר שהושלמה במארס 2016 ואילצה את טבע לבצע הפרשת ענק של 900 מיליון דולר בדו"חות הכספיים של 2016. זאת לאחר שטבע טענה כי מוכרי החברה הונו אותה והשביתה את הייצור.

הרכישה המהותית והבעייתית יותר היתה רכישתה של חברת אקטוויס ג'נריקס תמורת 37 מיליארד דולר שהושלמה באוגוסט 2016. הרכישה הגדילה את חובה הפיננסי של טבע לגובה של 35.8 מיליארד דולר בסוף 2016 וגרמה לירידה של 42% במחיר המניה, כך שטבע נסחרת כיום בשווי של 31 מיליארד דולר שנמוך משווי החוב הפיננסי שלה.

קודם לתפקידו בטבע שימש דשא כסמנכ"ל הכספים של חברת צ'ק פוינט בין השנים 2000-2008, ובין השנים 1996-2000 כיהן כסמנכ"ל הכספים של חברת סייטקס. בין 1989-1996 היה חשב טבע.

בנק הפועלים היה אמור למנות את יו"ר ישראכרט במקומו של היו"ר הנוכחי רונן שטיין עד ה-1 באפריל 2017. זאת בהתאם לדרישות המפקחת על הבנקים כי בתקופת המעבר עד שהפועלים ולאומי ישלימו את היפרדותן מישראכרט ולאומי קארד במהלך 3-4 שנים הקרובים, חברי הנהלה ונושאי משרה בכירים בבנק לא יכהנו בדירקטוריונים של חברות כרטיסי אשראי שבשליטתם.

לאומי מינה בסוף מארס את ירון בלוך, מנכ"ל לאומי פרטנרס, ליו"ר לאומי קארד במקומה של תמר יסעור, בעוד שרונן שטיין בסוף נשאר כראש חטיבה קמעונאית בבנק הפועלים ולא כיו"ר ישראכרט בלבד.

בימים אלה הפועלים כבר בוחן מספר חלופות להיפרדות מישראכרט (98.2%): חלוקת מניות ישראכרט כדיווידנד בעין לבעלי מניות הפועלים ורישום החברה למסחר בבורסה בת"א, מכירת החברה למשקיע אסטרטגי או ביצוע הצעת מכר חלקית במסגרת ההנפקה בבורסה.

דוברת בנק הפועלים מסרה בתגובה כי "כידוע בנק הפועלים בוחן בימים אלה בחירת יו"ר חדש לחברת ישראכרט. קיימים מספר מועמדים ובחירת היו"ר תהיה כפופה להמלצת דירקטוריון הפועלים ולדירקטוריון ישראכרט. המינוי טעון אישור בנק ישראל כשתתקבל החלטה, נפרסמה לציבור".
אייל דשא ישראכרט טבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד