י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

בגלל לפיד: עיתונאי תובע רופא שיניים

כך הובילה ביקורת של עיתונאי 'הארץ' על ח"כ יאיר לפיד, לאיומים של תביעת דיבה על רופא שיניים

יאיר לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
יאיר לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

כסף שלקח לפיד - גרר סערה ברשת, שהסתיימה בתביעת דיבה של עיתונאי 'הארץ' נגד רופא שיניים: עיתונאי 'הארץ' ניר גונטז׳ פרסם אמש (ד), סטטוס בפייסבוק שבו הוא מאשים את יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד, שלדבריו, גובה כספים על הנחיית טקסי זיכרון, בעוד שאחרים עשו זאת בחינם.

וכך כתב גונטז': "פוסט-פרה-יום-הזיכרון. הידעת?, הידעת שמר מיליונר יאיר לפיד דרש כסף עבור הנחיית טקסי זיכרון ("שרים בכיכר"), בעוד שחלק מהאחרים השתתפו בטקסים ברחבי הארץ (כמו שראוי) בהתנדבות? הידעת שגם מהשכול הישראלי ידע לפיד - We love Israel- לעשות כסף?".

הגולשים השונים הגיבו לכאן ולכאן, אך תגובה אחת – סיבכה את העסק והובילה את גונטז' לאיים בהגשת תביעת דיבה על רופא שינים.

בתגובה של ד"ר דורון פדהצור, רופא שיניים, אך תומך נלהב של לפיד ו'יש עתיד' הוא האשים את כתב 'הארץ' כי הוא "יצרן פייק ניוז מדופלם".

"תפסיק להפיץ שקרים נתעבים. הנה הבירור: כל תשלום שלפיד קיבל הועבר ישירות לעמותת אלו"ט. שקל לא הגיע לכיסו. גונטאג' לא ראוי להיות עיתונאי אלא יצרן פייק ניוז מדופלם. בושה", כתב פדהצור הזועם.

גונטאג' לא נותר חייב והשיב: "דוקטור נכבד; מאחר שהעובדה שלפיד דרש וקיבל מעיריית ת"א 17,000 ש"ח עבור הנחיית טקס יום הזיכרון - היא עובדה, הרי שאם לא תסיר את הפוסט הזה תוך מס' דק - אאלץ לצלם מסך ולתבוע אותך. הדברים שכתבת הם לשון הרע באופן מובהק. אני איש נחמד, זה ידוע עלי, אז קח 10 דק' מעכשיו. לא אזהיר שוב. אתבע. אני בד"כ לא מגיב לדברים כאלה, אך התעקשת לתייג אותי. תתמודד, ואם לא תסיר – תשלם", איים.

רופא השיניים לא נבהל וענה: "הקדמתי אותך. יש לי חוו"ד משפטית. עשה כרצונך". בתגובה כתב גונטז': "ובכן כך; עברו 10 דק, אין ספק שקראת את אזהרתי, שהרי גם הגבת עליה. לא השארת ברירה. כל טוב".

השיח בין השניים הסתיים, לאחר שהרופא שוב הבהיר כי הוא לא חושש: "ניר גונטז׳, יש לפרסם ויש לפרסם. ביקשת תגובה? "שכחת" לציין את התרומה לאלו"ט ?? כשאני סיימתי קורס עיתונאים לפני 30 שנה, לימדו אותי איך לכתוב. גם כשכתבתי בעיתון העולם הזה ישבו איתי העורכים ועברו על כל פרט. גם שהייתי קצין בדובר צה"ל זה היה הנוהג. האם כשזה מגיע ללפיד הכל מותר ????".

לגולשי "בחדרי חרדים" לא נותר – אלא להמתין ולראות, האם אכן תוגש תביעה נגד הדוקטור שאהדתו ללפיד גררה אותו לקלחת הרותחת הזו, או שדיבורים לחוד ומעשים לחוד.
יאיר לפיד תביעת דיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד