כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

היום יוכרע: התאגיד יעלה לאוויר באיחור

סוף הסאגה? בעקבות ההסכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון, תעלה היום הצעת החוק, המבקשת לדחות בשבועיים את פתיחת שידורי תאגיד השידור הציבורי

צילום: דוברות 'כאן'
צילום: דוברות 'כאן'

בעקבות ההסכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון, הוועדה המשותפת לדיון בהצעת חוק תאגיד השידור הציבורי בראשות ח"כ דוד ביטן אישרה אמש (שלישי) לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק, המבקשת לדחות בשבועיים את עלייתו של תאגיד השידור הציבורי החדש לאוויר.

הצעת החוק תגיע היום בשעה 12:00 למליאת הכנסת לדיון והצבעות בקריאה שנייה ושלישית, זאת לאחר שהיא עברה קודם לכן אתמול - בקריאה ראשונה.

מוקדם יותר אמש הכריז יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש, כי במידה ולא יושגו הסכמות בין הקואליציה והאופוזיציה בנוגע לסדרי הדיון במליאה, תפעיל הקואליציה את סעיף 98 לתקנון הכנסת, המאפשר לה לקבוע סדרי דיון מיוחדים ובכך תמנע מהאופוזיציה לבצע פיליבסטר ולעכב את העברת החוק.

כאמור, מליאת הכנסת אישרה אתמול בקריאה ראשונה את הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי, שבה מוצע לדחות את מועד תחילת חוק תאגיד השידור הציבורי הישראלי ליום י"ט באייר התשע"ז ולערוך את ההתאמות הדרושות בתקציב של התאגיד נוכח דחיית מועד.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: ביום י"ד בניסן התשע"ז (10 באפריל 2017) הופץ תזכיר חוק השידור הציבורי הישראלי (תיקון מס' 8), התשע"ז 2017- . בתזכיר האמור מוצע לשנות את מתכונת ההפעלה של השידור הציבורי על פי החוק ובכלל זה את מבנה תאגיד השידור הישראלי, ולהקים תאגיד ייעודי שיהיה אחראי לשידורי החדשות וענייני היום במסגרת השידורים לפיו.

לפיכך מוצע לדחות את מועד תחילתו של החוקב־ 15 ימים, ליום י"ט באייר התשע"ז (15 במאי 2017), באופן שיאפשר את השלמת הליכי החקיקה האמורים, תוך שמירה על רציפות שידורים במעבר משידורי רשות השידור לשידורים לפי החוק, לרבות שידורי החדשות".

השר יריב לוין אמר בשם הממשלה: "כשאני מסתכל על רשימת האנשים שהצביעו בשעתו נגד הקמת התאגיד, אני לא מצליח להבין את עומק הזעקה עכשיו. מי שהצביע אז כנגד ההצעה צדק. אני אמרתי אז מעל הבמה הזו כשהייתי יו"ר הקואליציה ולצערי דעתי אז לא התקבלה וכבר אז חשבתי שרבים הליקויים בחוק ורבות בו השגיאות. אפשר לבדוק בפרוטוקולים. לפעמים צריך לדעת להגיד טעינו, עשינו משהו שבדיעבד לא היה נכון וצדקו אלה שטענו אחרת. אנחנו עושים היום צעד טכני שלא משנה מהותית אבל הוא הכרחי כדי שנוכל לתקן את החוק ולהביא הסדר יותר טוב. גם מה שאנחנו מביאים עכשיו הוא לא מושלם אבל הוא ללא ספק טוב יותר מהמצב הקיים. הוא מהווה פשרה וכדרכן של פשרות הן לא מושלמות".
התאגיד יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד