י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האינטרפול: 'עצרנו רב החשוד בסחר באיברים'

ארבעה ישראלים, ביניהם רב, נעצרו בחשד לסחר איברים בבולגריה, כך לפי הודעה של האינטרפול.

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ארבעה ישראלים, ביניהם רב, נעצרו בחשד לסחר איברים בבולגריה, כך לפי הודעה של האינטרפול.

לדברי דובר האינטרפול, אסאן קסינגה, ארבעה אנשים נעצרו אתמול (ג), בסופיה שבבולגריה בחשד לסחר באיברים, כשאחד מהם הוא איש שמשמש כרב ומורה יהודי, וכבר עמד לדין על עבירות דומות בעבר.

הארבעה נעצרו בתום חקירה סמויה של חודש. אחד מהעצורים הוסגר מבולגריה לישראל בשנת 2009 בחשדות דומים.

ארבעת האנשים חשודים בניהול מבצע סחר מלא: איתור אנשים בסופיה שמוכנים למכור כליה, איתור חולים שמוכנים ומסוגלים לשלם עבור הכליה, ולאחר מכן היו אחראים לסידור ההשתלה.

על פי הדיווח של האינטרפול, השיטה של הסוחרים היתה "מציעים לבולגרים עניים לקנות כליה שתושתל בבית חולים בטורקיה".

המשטרה הבולגרית מסרה כי הסוחרים פנו לאנשים עניים שנמצאים בחובות והציעו להם למכור כליה להשתלה, כאשר התורמים מתחזים לקרובים של המטופל. בינתיים הדגיש המרכז להשתלות בבולגריה כי הוא אינו מעורב בשום עסקה וכי לא בוצעו בבולגריה השתלות בלתי חוקיות.

מכירת איברים אינה חוקית בכל מקום בעולם מלבד ערב הסעודית. אבל ישראל נחשבת לשחקנית חשובה בעסקי הסחר באיברים, ומספר הישראלים שמכרו כליות באמצעות סוחרים מוערך בין 10,000 ל -20 אלף.

על אף שהמקבלים משלמים מאות אלפי שקלים לכליה, התורם, לפי דיווחים שונים, מקבל רק בין 60 אלף ל -100 אלף שקל שאר הכסף מועבר לראש הסחר באיברים, הרופא המפקח על ההשתלה, על עורך הדין שמכין את התצהירים המזויפים, והוצאות כגון דמי בית חולים ודמי מלון.

אחת הסיבות לכך שישראל נחשבת קרקע פורייה לסוחרי איברים היא ששיעורי התרומות לאחר המוות הם מהנמוכים בעולם המערבי, בעיקר מטעמים דתיים.
בולגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד