ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

צפו מוזס נגד השופטים: משתוללים בכבישים בלילות

ח"כ אליעזר מנחם מוזס נגד הבג"צ: "השופטים הם פרי החינוך הקלוקל של מדינת ישראל, ושל ההשתוללות בכבישים בלילות שבת". תיעוד

צפו  מוזס נגד השופטים: משתוללים בכבישים בלילות
ח"כ מוזס

מאבק המרכולים גורר אחריו מתקפה עזה של הח"כים החרדים, על שופטי בית המשפט העליון, וזאת לאחר שבשבוע שעבר הוא קבע כי יש לאשר פתיחת 164 מרכולים בת"א בשבת.

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ אליעזר מנחם מוזס תקף אתמול בחומרה את בג"צ ואמר כי השופטים הם פרי החינוך הקלוקל של מדינת ישראל, ושל "ההשתוללות בכבישים בלילות שבת וההוללות בברים ובמועדונים". "בחדרי חרדים" עם תיעוד.



בפתח דבריו במליאת הכנסת אמר ח"כ מוזס כי "אני רוצה גם לדבר על התאגיד, אבל על תאגיד מסוג אחר, התאגיד של קרוב ל-13,000 איש, 13,000 מפרנסים בחנויות ובעסקים הקטנים בתל-אביב רבתי, שחתמו והם זועקים על פגיעה אנושה בעסקים שלהם בעקבות פסיקת בג"ץ על פתיחת 164 מרכולים בשבת. זאת אומרת, בג"ץ – השופטות הנכבדות החליטו להעדיף 164 בעלי הון, גורפי כסף, גורפי קופות בשבתות, על חשבון 12,800 מפרנסים ומפרנסות משפחות. אני שואל, איפה כולם? איפה כל הסוציאליסטים? איפה כל הארגונים לזכויות האדם? הכול בשם התרבות ובשם מה שהשופטים אומרים?".

מוזס תקף ואמר: "השופטות אומרות שליום מנוחה יש עוד פירושים, לא רק במובן שאנחנו קיבלנו עד היום, עוד מימי תורה מסיני, שיום מנוחה זה כפי שזה צריך להיראות, אלא יש לזה הרבה פירושים, ובעצם הם הפכו את יום המנוחה לבעלי ההון וגורפי הקופות ליום דאגה לבעלי העסקים הקטנים, לבעלי החנויות. הם חתומים, הם זועקים: תצילו, תעזרו לנו. הם פנו ראשונים לבית-המשפט".

"אני חושב, שפשוט שהשופטים והשופטות האלה הם כבר פרי החינוך הקלוקל של מדינת ישראל, שלימדה אותנו שאין קשר בין יום מנוחה לקדושה", תקף בחריפות יו"ר סיעת 'יהדות התורה', "שאלה שני דברים נפרדים, שליום מנוחה יש פירוש אחר: השתוללות בכבישים בלילות שבת, השתוללות והוללות ושיכרות בברים ובמועדונים למיניהם. תשאלו את השר לביטחון פנים כמה המשטרה מוציאה בלילות שבת בשביל להציב מספיק שוטרים בכל המקומות הנוראיים האלה".

לטענתו, "במקום לנצל את השבת כיום מנוחה וקדושה, כיום חיזוק התא המשפחתי, אבות ובנים וילדים, הפכו את הכול לילדי מפתח, כמו באמצע השבוע – כשהילדים חוזרים מבית-הספר הם לא מוצאים את ההורים, כי הרי ההורים עובדים כשור לעול וכחמור למשא, עובדים קשה מאוד. באים הביתה – אין להם עצבים בכלל, לא אחד לשני ולא לילדים. אז הקדוש-ברוך-הוא נתן לנו חד-פעמי בשבת, פעם בשבוע – תשבו יחד, תיהנו עם הילדים, שבו עם ההורים, חזקו את התא המשפחתי שלכם. אז לא".

"אני חושב שמה שצריכים כאן לעשות – להביא בדחיפות, מעשית, את חוק ההתגברות, שהבג"ץ לא יוכל ללכת ולבטל, לרמוס – לא רק את חוקי הכנסת, גם לא את חוקי שבת קודש היקרים לנו מאוד, לעם היהודי, מאז היותו לגוי ועד היום", אמר לסיום.
מרכולים אליעזר מנחם מוזס שבת בג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד