ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

רב המחוז הצפוני של המשטרה: הציבור החרדי מזלזל בשבת

סערת ל"ג בעומר • רב המחוז הצפוני של המשטרה, הרב אנשיל פרידמן, התייחס הבוקר לנושא חילולי השבת במירון במסגרת הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר, והבאתם של מאות שוטרים למירון בעיצומה של השבת: "אנשים בציבור החרדי מזלזלים בקדושת השבת"

רב המחוז הצפוני של המשטרה: הציבור החרדי מזלזל בשבת
דובור המשטרה

סערת ל"ג בעומר: רב המחוז הצפוני של המשטרה, הרב אנשיל פרידמן, התייחס הבוקר (ד') לנושא חילולי השבת במירון במסגרת הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר, והבאתם של מאות שוטרים למירון בעיצומה של השבת, תוך חילול שבת.

בראיון עם נועם זיגמן ברדיו קול ברמה, אמר הרב פרידמן כי אם רוצים לשמור על כבוד השבת נחליט ונוכיח שלא מגיעים לפני השעות המוקדמות של יום ראשון ולא מיד בצאת שבת כפי שקורה עד היום, עד אז משטרת ישראל תיהיה חייבת להביא שוטרים תוך כדי שבת לדאבוני ולכאבי הרב.



"אני 28 שנה במשטרה אני כל לג' בעומר בשבתות, אני עושה את השבתות שם בכדי שיהיה כמה שפחות חילול שבת", אמר הרב פרידמן. הוא הוסיף: "אולי הציבור יכעס עליי אבל יש לי טענה על הציבור החרדי. אני רוצה לומר שיש במירון מי שמחלל שבת. כן שקיעה או לא שקיעה הציבור גם בזה מזלזל. אפשר לראות שרבע שעה אחרי השקיעה נוסעים אנשים חרדים כדי לתפוס מקומות, ומשטרת ישראל צריכה להיות שם כדי לשמור על חיי אדם".

הרב פרידמן הוסיף כי למשטרה אין אינטרס לעבוד בשבת, אדרבה, היא מעדיפה שהשוטרים ינוחו בשבת. "כל עוד ואין החלטה של כלל היהדות החרדית והדתית שלא להגיע להר מירון לפני שעות הבוקר של יום א', משטרת ישראל חייבת להיות בשטח".

הוא הוסיף כי כל מי שיש לו השפעה על היהדות החרדית עליו לבוא ולקבע הלכתית להחליט שלא באים בשעות הראשונות שלאחר צאת השבת. "למשטרה ישראל אין שום אינטרס ורצון לחלל שבת. גם השוטרים רוצים ומעדיפים להיות בבית".
אנשיל פרידמן חילול שבת לג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד