ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

"הרב אמנון, אתה מוסיף פשע על פשע"• ראיון כעוס

לאחר שהרב אמנון יצחק הגיש נגדו תלונה על איומים, מדבר הזמר בני אלבז על הכל • על ההופעות במחיצת הרב בפני קהל מעורב, על הקשיים הכלכליים ועל התלונה הנגדית

"הרב אמנון, אתה מוסיף פשע על פשע"• ראיון כעוס



ימים ספורים לאחר שהזמר בני אלבז - מי שכונה 'זמר הבית של ש"ס' וגדול הזמר בתעשיית המוסיקה המזרחית - יצא מחקירה משטרתית שארכה שבע שעות, לאחר שהרב אמנון יצחק הגיש נגדו תלונה בגין איומים, הוא פותח את פיו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', הוא מדבר על התחושות הקשות בעקבות המתקפה שנפתחה נגדו.

אנחנו פוגשים אותו בשעת ערב מוקדמת, בחדר ישיבות גדול במרכז הארץ. הוא מלא כאב, ומרבה לדבר על המלחמה המיותרת, כהגדרתו. החלל מתמלא בצער ובכאב, ואנחנו מתפנים לשוחח איתו על המצב שהתדרדר באחת.

• בני אלבז. ערב טוב, מה שלומך?

"מצער מאוד. לא אכפת לי לבלות 20 שנה בבית סוהר, אבל לדעת שיש 'שלום בית' בין הדתיים לחילוניים. אני אומר ברצינות, הייתי מוכן להיות קרבן. איפה נעלם בין אדם לחברו? איפה נעלם העניין שצריך ללמד זכות על כל אדם.

"כשאתה רואה מה קורה עם רבנים כמו הרב אמנון יצחק, אתה אומר לעצמך ריבונו של עולם הרב אמנון זה יהודי שעם ישראל זקוק לו שילמד זכות על כל יהודי ויהודי.



























"לאן נעלם הלימוד זכות?"

• למה הגישו תלונה דווקא נגד בני אלבז? חסר זמרים בארץ?

"ידוע שהרב אמנון הוא אדם מאד פיקח הוא גם מניפולאטור לא קטן, והוא יודע תקשורת. אמרו שבני אלבז הוא חמום מוח. אני לא חמום מוח", מסביר אלבז. "אני קנאי, קנאי לה'. אני לא צדיק ולא חרדי, אני חרד לה' אבל הוא יודע כנראה שעם בני יהיה תקשורת והוא יודע שעם בני יהיה לו את מה שהוא צריך אז הוא הגיש את התלונה נגדי.

"הוא רוצה להראות לכולם, תראו מה הזמרים עושים חילול ה'.

"קוראים כל היום "הבוחר בכל יום... בשירי זמרה". לא הבוחר בלשון הרע. אני רוצה ללמד עליו זכות, כמו שדיברתי איתו בטלפון שעות על גבי שעות כמו חברים.

"אבל אני לא מבין איפה הללמד זכות? אני דיברתי עם הרב אמנון וביקשתי ממנו אתה לא יכול לקטול יהודי על מסכים.לא יכול להיות מצב שבו יקטלו יהודי על מסכים, ויאמרו עליו שאין לו חלק לעולם הבא. ואסור לצרף אותו למניין.

"יש מקילים בהלכה. כשאתה רואה שהדור חלש אתה צריך לבוא ולחבק אותו, זה התפקיד של כל מרביצי התורה של עם ישראל".

והוא גם פונה אישית לרב: "תעצור! או אם יש לך בעיה עם הזמרים לך לרבנים שלהם., אבל הוא פוחד ללכת לרבנים כי הוא לא רוצה לצאת נגדם.

"הרב עובדיה יוסף אמר שכל הזמרים הם כשרים. אם גדול הדור אומר כך אז בא הרב אמנון ומפקפק בדבריו?!."בתחבולות תעשו מלחמה", שלא יראה כאן שאני בא לעשות מלחמה נגד הרב אמנון יצחק.

• למה שומעים רק את קולו של בני אלבז? איפה הזמרים כולם?

"א"א להאשים את הזמרים, הם בסך הכול צליל מיתר. כשהם רואים את הרב אמנון יצחק אומר משפטים כמו "אין לך חלק לעולם הבא" ו"אסור להתפלל איתך במניין" אז הם פוחדים מאד.

"קם הרב אברהם יוסף ואמר שאביו, הגר"ע יוסף לא אמר את דעתו בעניין הזמרים כפי שמפרסם הרב אמנון יצחק".

"הרב אמנון, אתה עושה פשע על פשע"

• מה צריך לעשות?

"צריך לעצור את הרב אמנון יצחק ולהגיד לו אנחנו מאד אוהבים אותך אבל אתה עושה פשע על פשע לכל יהודי שאתה אומר עליו "אין לך חלק לעולם הבא".

"האם אתה בי"ד של מעלה?", שואל אלבז בפליאה ומוסיף: "צריך ללמד זכות על כל יהודי ויהודי גם אם הוא טעה. צריך לחזק אותו ולא לשים אותו על המסכים ולהגיד לו דברים כאלו. ריבונו של עולם זו תורה וזו שכרה?

"אני לא מדבר כצדיק. אני לא כלום, אני אפס, אני בסך הכול יהודי שאוהב את עם ישראל ורוצה שעם ישראל יקבל עליו תשובה".

בדבריו פונה אלבז ישירות להרב אמנון ואומר: "אתה יהודי יקר. עם ישראל זקוק לך. ואם לא תעצור את זה, אתה תביא גוג ומגוג על עם ישראל"

• דיברת על תלונה נגדית. הגשת אותה?

"אולי הרב אמנון יצחק יעצור את כל המאבק. ויבואו כל הזמרים ונשב ונדבר יחד.

"הכאב הגדול שלי שאני לא מופיע 8 שנים אז איך אתה קורא לי "מחטיא הרבים. נגיד, שאני כלום. אז בוא תלמד אותי איך חוזרים בתשובה.

"הופעתי איתו לפני 15- 20 שנה והגענו להרצאה ושאלתי אותו הרב מה זאת הפריצות הזאת? אז הוא ענה לי "אם באנו לכאן להחזיר אדם אחד בתשובה אז זכינו". אז מה קרה פתאום? איפה ה"זכינו"?.

"עם ישראל לא זכאי יותר לאהבה לחיבוקים ולשלום?!"

• יש למאבק הזה סוף?

"אני אומר שאם המאבק מגיע למשטרה, אז בוא נהיה חילוניים, נלך לבית משפט ונסגור את בית הדין. נעבוד כמו חילונים. בשביל מה הכיפה והציצית? בשביל מה...?

"אני אומר מפורש. בני אלבז הוא כלום. אפס. לא בשבילי עצמי אני נאבק אלא בשביל עם ישראל. תדון אותי לגיהינום אבל אותם לכף זכות.

השירה שלנו- הזמרים היא "מי לה' אלי....."

• הייתה לכם הזמרים פגיעה כלכלית?

"גד, הבן שלי אמר לי: "אבא היה עדיף לי להיות עני מרוד. עדיף לדפוק על הפתחים ולא לראות את הדבר הקשה הזה..

"הרב אמנון, באת להחריב את עם ישראל?. לכולנו מותר לטעות גם לרב אמנון יצחק מותר לטעות. תלך לעם ישראל. תלך. עם ישראל זקוק לך. תחזיר אותם בתשובה בדרך אהבה בדרך חיבוק בדרך אמיתית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 154 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד