כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מגן ומושיע: אות 'מגן שר הבריאות' הוענק ליועץ הרפואי הרב יוסף מרגלית

אות 'מגן שר הבריאות' הוענק ליועץ הרפואי הרב יוסף מרגלית

מגן ומושיע:  אות 'מגן שר הבריאות' הוענק ליועץ הרפואי הרב יוסף מרגלית
בחדרי חרדים

בטקס שנערך ב 28.3 במשכן הכנסת, בהשתתפות ח"כים ואישי ציבור, העניק שר הבריאות הרב יעקב ליצמן את 'אות מגן שר הבריאות' ליועץ הרפואי הרב יוסף מרגלית כהוקרה על תרומתו בהתנדבות בהכוונה רפואית לחולים ובני משפחותיהם.
לטקס קבלת אות מגן שר הבריאות, הגיעו עשרות רבות של רופאים בכירים ובראשם פרופ' דן ערבות מנהל המערך לניתוח לב וחזה במרכז הרפואי בילינסון, בכדי להצדיע ולהוקיר את פועלו של הרב מרגלית.
הרב מרגלית החל את דרכו כיועץ רפואי לפני כ- 15 שנה כאשר קרוב משפחתו אושפז בבית חולים עקב מחלה. כבן משפחה הצמוד למיטתו של החולה, הוא ראה את הנחיצות במתן הכוונה ויעוץ לחולים. ההתמודדות עם הבירוקרטיה הרפואית אשר מקשה עם ההתמודדות של החולים ומשפחותיהם הנמצאים במצוקה וברגעי משבר הם אלו שדחפו אותו לכך.
הרגעים בהם אדם ממתין לתשובות מבדיקות עקב חשש למחלה קשה והרגעים בהם יושב מול הרופא ומקבל בשורה קשה על מחלה המקוננת בגופו אלו רגעים קשים מנשוא, התמיכה מצד הרב מרגלית ברגעים אלו הינה קריטית להצלתו של החולה הן במישור הרפואי והן במישור הנפשי.
הקשרים הענפים שיצר הרב מרגלית עם רופאים בכירים בכל רחבי הארץ והאמון הרב שהרופאים נותנים בו, מאפשרים לו לתת את הייעוץ המיטבי ביותר עבור החולה.
לפני כשנה, פנה אל הרב מרגלית אברך צעיר שאושפז בבית החולים עם "המופיטיז" (שיעול דמי) ולאחר בדיקת CT קבעו הרופאים חד משמעית כי נמצא בריאותיו גידול ממאיר. קשה לתאר את רגעי קבלת הבשורה הקשה אשר נפלה כרעם ביום בהיר וריסקה משפחה שלמה, הרב מרגלית הרגיע את החולה ומשפחתו ותיאם עבורם מיידית חוו"ד אצל מנהל מחלקה בכיר המומחה בתחום הריאות וזה מיד פסק שלא מדובר בגידול אלא בהליך דלקתי חמור, ואכן לאחר טיפול אנטיביוטי מוקפד, ה"גידול" נעלם כלא היה!
מדי יום, הרב מרגלית מקבל בטלפון האישי שלו למעלה מ-120 פניות. בחישוב קל, מדובר בכ- 36,000 פניות לעזרה והכוונה רפואית בשנה ומתחילת פעילותו של הרב מרגלית מדובר על למעלה מ-500,000 פניות וכל זאת בהתנדבות מלאה וללא קבלת כל תמורה.
ד"ר ארז און מנהל המרכז הרפואי פוריה שהיה בין הממליצים להענקת האות אמר: אני מברך את הרב מרגלית לרגל קבלת אות מגן שר הבריאות, הרב מרגלית הינו דוגמה ומופת לקשר בין הקהילה למערכת הבריאות, קשר שבסופו של דבר מציל חיי אדם.



ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד